Jag har
- vanliga jäshinkar, ett antal med jäsrör
- mäkstunna = dubbel jäshink med flaskbotten+stekskydd, avtappningskran med slang. Isolerad med 1 st tjock tvättbar skumgummimadrass från jysk.
- 1 st 15l kastrull och 2 st 10l kastruller (från, ÖB & coop forum ett par hundra styck max, kommer inte ihåg exakt)
- e-kolv + PET flaskor för förkultur
- balansvåg för att väga upp till 300g +/- 0.1g (köpte jag beg under min gymnasietid för länge sedan från kemin för 150 kronor) Den har jag använt till mycket.
- hydrometer, lite olika termometrar, stek och grill termometrar + termometrar kopplade till datorn - ett par hundra kanske
- sodastream-tub + petri-adatper & regulator från humlegården. Kolsyrar i PET flaskor mha carbonator cap (säljs tyvärr inte i Sverige). ommer inte ihåg vad detta gick på, men 500 kr kanske?
- hobby mikroskop, cellkammare och tillbehör för att undersöka jästen, kostnad ca 1000 kr totalt kanske.
- diverse labtillbehöver, odlingsplattor, mät pipetter, provrör etc. kostnad ett par hundra kanske?
- Sen har jag en hemmagjord bubbelräknare för att övervaka jäsningen, men den är under ombyggnad just nu och ska integreras tillsammans med termometrar och till slut även tryckgivare var det tänkt.
Jag har säker glömt nåt, men sedan får man inte glömma datorn. Jag tar fram alla mina recept i datorn, gör alla beräkningar där 
/Fredrik