kokare fran Lidl

http://lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs. … x_7719.htm

Denna kan man maska i. Maste till lidl nar jag kommer hem. Intressant varre. Borde funka att koka vorten i med ju

1800W
27 liter

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: kokare fran Lidl

Låter intressant. Den finns även på
http://www.severin.se/
under produkter
(VARMHÅLLNINGSBEREDARE 29l, tappkran)
Vet ej hur mycket den kostar.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/VARMH%C5LLNINGSBEREDARE.jpg

Det finns en tråd om denna kokaren. Jag är för oteknisk för att länka den men sök på lidl gryta så kommer den upp.

4 Senast ändrad av scaryeyes (2010-01-22 22:32:04)

bara det att nu ar det utforsaljning... kommer forsvinna verkar det som

Jag vill ha en men jag ar i mexico kommer inte hem forran i borjan av mars.... da ar val alla slut........

Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher

5 Senast ändrad av Salle (2010-01-22 22:34:59)

Känns ju som en maskin som man både borde kunna mäska i med tepåsemetoden och koka, jag söker enkelhet, detta kan vara det jag letar efter, men det verkar som 1800W låter lite för lite att koka med....
Sen tror jag att termostaten borde bli urkopplad på nåt vis.

Salle

Tillagt direkt efter post: är denna annons aktuell ?

Scaryeyes: Om jag får tag i, så kan jag tänka mig att handla till dig, dock vill jag gärna ha lite bättre namn och adressuppgifter, vill ju inte gärna sitta med mer onödiga prylar än de jag redan har....

Salle

Later intressant Salle.
Givetvis far du uppgifter. Maste fraga min fru bara.... aterkommer ganska snart!

Fast var i landet finns du? Finns kokaren i dom trakterna?

Vet inte om kokaren finns här, vi har ju Lidl i Växjö så man kan alltid hoppas, ska åka till Kungsbacka på måndag och kanske Malmö på tisdag så det bör gå att scanna av några butiker på vägen......
Skicka PM om namn och adress, alla behöver ju inte veta.

Salle

scaryeyes skrev:

Jag vill ha en men jag ar i mexico kommer inte hem forran i borjan av mars.... da ar val alla slut........

Hej scaryeyes

Hur är läget i Mexico?

En del har det  bra i vinterkylan. Väntar mig lite praktik samt teori om dina favo öl när du är hemma. Ta det lugnt bara, man läser ju om hemska saker i tidningarna om mexico

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

10 Senast ändrad av scaryeyes (2010-01-28 01:54:11)

Techno skrev:
scaryeyes skrev:

Hej scaryeyes

Hur är läget i Mexico?

En del har det  bra i vinterkylan. Väntar mig lite praktik samt teori om dina favo öl när du är hemma. Ta det lugnt bara, man läser ju om hemska saker i tidningarna om mexico

Bo

Jo man e glad man slipper snon! HA HA
Kommer besoka bryggerier och forvantar mej bra info darifran. Sen finns har en lang och utvecklad olkultur, vilket dom flesta inte vet om. Finns massor av fina bade morka och ljusa lagerol, som inte kan forvaxlas med industriell lager, aven om corona extra och sol ar just sana.
Fer info kommer senare

edit: Jo visst forekommer det saker i mexico... Men procenten av overfall och mord ar nog samma eller kanske mindre an i stockholm. Vet inte hur manga som bor i stockholm, men har i mexico city bor troligen 22 ggr mer. Alltsa 22 miljoner.
Dom flesta knarkrelaterade brott forekommer dessutom i norra mexico.

mange

Jag har två sådana det fungerar utmärkt !
stoppar man ner en el grilltändare så får man ett fint rullande kok

ett fynd

larslind skrev:

Jag har två sådana det fungerar utmärkt !
stoppar man ner en el grilltändare så får man ett fint rullande kok

ett fynd

Vill ha, vill ha, vill ha!!!!!!!!!!

13 Senast ändrad av belgaren (2010-02-12 11:19:33)

Efter några försök hittade jag äntligen en Lidl som hade kvar en förra veckan. Det blir troligen testbryggning i morgon. Så här tänker jag göra:

Isolera kokaren med liggunderlag, stegmäska med hjälp av kokande vatten. Jag vågar inte använda termostaten till mäskningen, och ser inget behov heller. Sedan lakning med hjälp av bazooka screen och silikonslang (hävertfilter). Koka tänkte jag göra i samma gryta. Troligen med den inbygda värmeelementen. När vörten kokar ska jag stänga av grytan och fortsätta kokningen med grilltändare i vörten. Hoppas det räcker till en ordentlig kokning, annars blir det 2 grilltändare nästa gång smile Totalvolymen vört blir 22 l. Men vi får se hur mkt som kokas bort, så jag kan justera mina beräkningar till nästa gång. Vi får se hur det går...

http://saccharolicious.blogspot.com