Ölbryggning - En bok för hembryggare finnes
<raderat av admin>
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Litteratur och informationsresurser → Ölbryggning - En bok för hembryggare finnes
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
<raderat av admin>
<raderat av admin>
Hmm. hoppas Svante är ok med att du postar hans bok såhär.
Vad jag vill minnas så är han igång med att revidera den upplagan?
Jag föredrar att se saker från den ljusa sidan, och att länka till en scannad version av "Ölbryggning" väljer jag att tolka som välvilligt. Jag har ju också ambitionen att göra boken tillgänglig igen, men det tar fruktansvärt lång tid, så jag förstår att det kan vara frustrerande... I nuläget är det dock bibliotek som gäller (och kanske antikvariat?).
Men jag kan inte acceptera att man väljer ett användarnamn som ger intryck av att det är jag som står bakom, eller att man undertecknar sitt inlägg med mitt namn. Användaren "sekelin" är avstängd från forumet. Personen bakom är välkommen tillbaka under annat användarnamn om han/hon vill följa forumreglerna.
Jag funderar på om inläggen bör tas bort eller inte. Vad tycker ni andra?
Ta bort inlägget och lägg sen ut något som du kan vara stolt över när du har tid.
Bara att hålla med Svensson.lu.... Mvh Dennis Hecktor
Hej !
Först ett hederspris till Svante! ![]()
som uppvisar en ängels tålamod med den här (ovanstående) typen av forumanvändning/missbruk. ![]()
Kunde man tänka sig att Svante själv publicerade filen på sin egen/Humlegårdens hemsida under rubriken:
Ölbryggning, eftersom den sidan redan innehåller övrig nyttig och legal info samt länkar betr bryggning,
tex under avsnittet praktiska guider:
Ett förslag i all välmening, eftersom då blir ju bokverket tillgängligt
och utgivarens identitet densamma som publicistens = Äras den som äras bör! ![]()
Sankta Raasken
AKA
Kung Salomons adjungerade sändebud på denna jodiska jämmerdal ![]()
Sankta Raasken
AKA
Kung Salomons adjungerade sändebud på denna jodiska jämmerdal
Ååååkej....Raasken...har du sniffat magnesiumsulfat nu igen? ![]()
![]()
Nä, jag håller absolut med föregående talare (plural), gör vad du tycker är bäst Svante.
Jag raderade nu innehållet i inläggen. Raasken : tack för ditt tips. Tack till övriga också för ert stöd.
Det ingick redan i mina planer att göra en digital version av Ölbryggning tillgänglig, på något vis. Återkommer till detta.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Litteratur och informationsresurser → Ölbryggning - En bok för hembryggare finnes