Önskelista på jästsorter
Är det någon jästsort som saknas i vårt sortiment?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Önskelista på jästsorter
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Är det någon jästsort som saknas i vårt sortiment?
Det mesta jag är intreserad av som inte finns i standard sortimentet nu finns i beställningssortimentet. Tar kanske lite längre tid men det är inget större problem som jag ser det.
Belgian abbey 2 är jag väl lite intreserad av.
Wyeast #2000 till 2002 är jag sugen på.
Tja, jag använde rätt mycket Nottingham och Windsor tidigare. Hade gärna sett att ni fortsatte sälja dessa men det är kanske inte intressant längre? Det finns ju en del annan torrjäst att välja på iofs...
Jag är också intresserad av Wyeast 2000 till 2002.
Micke Granath
jag vill ha WYEAST 2006 och kommande år också ![]()
Hej
Wyeast har kommit med en Rodenbach yeast som jag skulle vilja prova.
Jag kan förstå att den inte finns i ordinarie sortimentet.
Men varför finns den inte i beställnings sortimentet?
Kjell
Ja! Rodenbachjästen är definitivt på min önskelista också. Snälla?
Alla Wyeasts sorter går att beställa, även om de inte är inlagda i webbutiken som beställningsvaror. Skriv bara ett mail om detta, så ordnar vi det.
Men visst borde vi lägga in dem i webbutiken också!
Det skulle vara intressant att veta rent allmänt, hur långt tid man bör räkna med om man beställer en jäst ni inte har i lager?
/Fredrik
Vi beställer hem jäst ungefär varannan månad när det är högsäsong (som nu). Nästa gång vi ska beställa är nu på måndag 7/11, då räknar vi med att ha den här ca torsdag 17/11.
/Eva
Tja, jag använde rätt mycket Nottingham och Windsor tidigare. Hade gärna sett att ni fortsatte sälja dessa men det är kanske inte intressant längre? Det finns ju en del annan torrjäst att välja på iofs...
Nottingham Ale och Windsor Ale har nu långt om länge kommit tillbaka i sortimentet. De har numera sällskap av Munich Wheat.
Oohh..tack för det Svante! ![]()
Faktum är att jag nyligen funderade på om det gick att få tag på dessa jästsorter längre. Har sedan en tid besökt engelska bryggforum och där är de väldigt förtjusta i Nottingham och Windsor till sina ales. En bitter hade inte suttit dumt nu...hmm...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → Önskelista på jästsorter