Mexican Cerveza
Hej Vet inte om detta ar ratt rubrik att posta under, Men vill inte forstora Portugisens trad helt.
Jag borjar sa smatt med att lagga upp nagra bilder pa ol jag druckit i dag
Pacifico: Grupo Modelo.4.5% liten beska. ganska liten arom och moderat humlesmak. Mycket ljus lager med lite rund smak med liten kropp. En god öl att dricka manga av. En klar sommar öl
Leon: Grupo Modelo. 4.5% En bayersk typ med liten till medel beska. liten angenam arom med moderat humlesmak med lite maltighet men liten kropp. God öl att smutta pa, men aven dricka manga av. fint rodbrun till fargen.
NocheBuena: Cuautemoc Moctezuma. 5,9% Min favorit. En wiener ol men god beska, tydlig humle smak och arom. Ganska kraftig öI smaken och medelstor kropp. Färgen är samma som Leon kanske lite morkare. NocheBuena bryggs bara till jul varje år. Aven har symboliserar julstjarnan julen, vilken ocksa heter nochebuena.
Noche Buena
The only Christmas beer in Mexico, Noche Buena is a dark, full-bodied premium brew with a strong, distinctive flavor. True beer connoisseurs await its release every year between the months of October and December, when its rich custom-crafted qualities provide the perfect complement to the holiday spirit. Emblazoned with the festive Poinsettia (or Noche Buena) flower, this brand inspires those who enjoy it to give their best during the holidays by delivering the best quality and taste available in a dark beer.
Negra Modelo Ediciòn Especial (Special Edition): Grupo Modelo. 5.3% En mycket val balanserad wienerol med liten till medium beska. Medium humlesmak med en del rostad malt och en viss humlearom pa slutet. Smaken mellan humle, malt och choklad ar mycket fint avvagd. Denna har medelstor kropp, vilket dom flesta mexicanska ol inte har.
Negra Modelo: Grupo Modelo. 5.3% En mycket val balanserad wienerol med liten till medium beska. Medium humlesmak med lite mindre malt an spacial edition. Smaken mellan humle, malt och choklad ar mycket fint avvagd aven i denna. Men bada negra ar mycket lika varandra bade till farg och smak.
Indio: Cuautemoc Moctezuma 4.5% Valbalanserad wienerol. Mer ren malt i smaken an i negra modelo. Ingen ton av choklad. Man kanner den rostade malten pa avstand. Valdigt liten beska och svart att urskilja humlen I arom och smak. God och lattdrucken ol som man lika garna som en ljus lager sitter och drar I sig I solen
Modelo Especial: Grupo Modelo 4.5%. Val balanserad lager. Ljus med hyffsad beska och ganska bra humlesmak. Humlesmaken ar godare an Corona extra, annars ganska lik. Denna har lite mer beska, vilket man saknar i coronan. Maligheten ar inte framtradande precis som i alla andra sana har ljusa lager.
Overlag ett bra ol, som ar valdigt laskande. Tar garna 5 stora klunkar fran flaskan i ett svep nar man ar lite svettig!

Montejo Grupo Modelo (compania cervecera del tropico) 4.5% Moderat beska men en frisk humlesmak, dock inte jattestor, men ganska intressant smak. Ok arom men ingen direkt maltighet. Aven denna ar en ljus sommar ol, som jag kommer dricka fler av.
Bohemia Obscura: Cuautemoc Moctezuma 5.5% En mycket smakfull böhmisk ol. Smakhumlen ar patglig samtidigt som kroppen ar ganska stor. Fin arom och kanon avvagd maltighet i forhallande till humen. En mycket fin ol allt som allt! Rekommenderas varmt!
Dark Bohemia
To satisfy the most demanding palates Bohemia Obscura was developed, containing a dark liquid under the well-known Bohemia brand, which offers a great alternative for the consumer of this type of beer. The metallic tones of the label are maintained, in this case silver, denoting exclusivity and elegance of the Bohemia family.
Bohemia Obscura is a Vienna type beer, with a full body thanks to the mixture of caramel and toasted malts, which brings out is grain character, from where nut and coffee aromas emanate.
Bohemia Clasica: Cuautemoc Moctezuma 5.3% En ljus pilsner. Mycket bra beska helt i min smak. Endel maltighet med mycket humlesmak. Aromhumlen kommer fram riktigt bra med. Den har stor kropp, men funkar bra eftersom beskan finns dar. Faktiskt bryggde jag en ol som jag kallade vikingpilsner, den smakar exakt som denna!
Sa nu vet jag va dom har for humle till den. He he... en klon!
Bland dom ljusa lager olen ar denna bland dom basta utan tvekan!
Bohemia
One of the oldest brands of the company, Bohemia is made especially for beer connoisseurs who appreciate its distinctive and impeccable taste. Its label design and its golden neck and cap, accentuate its aspect of exclusivity, sobriety and elegance. Bohemia has attained the distinction of being considered one of the finest beers in the world and the recognition by the Mexican consumer as the highest quality Mexican beer.
Kloster: Cuautemoc Moctezuma 4.5% En ljus lager, ganska neutral. Snall beska och mattlig humlesmak. Finns en ton av att syre kommit i kontakt med olet. Tror det ar en del av humlesmaken som trader igenom. Ett gott ol, men kanske lite for kraftig kropp for att hinka i sig mycket av. Bor passa utmarkt till mat. Eftersmaken forsvinner ganska omgaende, vilket gor att man sakert oppnar en till omgaende.
Sol Brava: Cuautemoc Moctezuma 6.0% En mycket fin ljus lager med frisk smak. Medel beska och medelstor kropp. Lagom humlesmak, likasa arom. Svart att tro att den ar sa stark som den ar. Mycket lattdrucken och valdigt god. Denna ol ar ett verkligt hantverk! En ol jag garna sett i svenska pubars "stor stark" tapp....
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house











