Bra val av helg! (Jävla Island)
Vi hann precis iväg innan luftrummet stängdes. Detta glädjes man mycket åt i tron att allt skulle lösa sig innan hemfärden. Men icke. Igår morse påbörjades färden med tåg till Berlin.
Efter ett tag lyckades vi komma fram till biljettdisken där vi får reda på att det inte går att komma till Stockholm förens på lördag. Men tydligen gick det att åka till Köpenhamn. Alla andra länder klarade att få fram tåg att åka i förutom SJ. Visserligen överfyllda tåg där man fick sitta i gången men man fick åka med iaf.
25 minuters väntetid i Berlin då jag tänkte att jag både skulle hinna äta, köpa berliner weisse samt hitta rätt perrong. Springer in på keiser hittar en back med berliner kindl, springer till maten och sedan till tåget. Väl på tåget upptäcker jag att det inte var berliner weisse i backen. Jag hade fått någon jubileums utgåva av pilsner istället. Så myten om BW lever vidare.
Sedan körde en kamrat ner en bil åt oss till Malmö. Sen spenderades hela natten med att köra tillbaks till Stockholm.
Hursomhelst så var det väldigt trevligt i Prag! Trevligt folk och mycket att titta på.
Man måste dock anstränga sig ordentligt för att hitta något som inte är tjeckisk pilsner.
Pivovarsky dum var ofantligt bra. Gick tillbaka flera gånger. Väldigt bra mat och en fantastisk veteöl. Jag försökte få gå på tur i deras bryggeri men det fick jag desvärre inte.
Jag lägger upp lite bilder sen.
/Hans