Smack Pack värd namnet

Hurra jag har lyckats. Äntligen har jag lyckats att inte bara knäcka innerpåsen utan också ytterpåsen i ett knäckning. (Irish 1084) Är jag först i världen. Sån tur att jag köpte två

Sv: Smack Pack värd namnet

Du behöver ju inte kassera den för det. Kan du föra över innehållet, jäst inklusive vörten i näringspåsen i någon anna behållare ska det gå lika bra såvida du inte råkade få ut allt på köksbänken eller så.

/Fredrik

Sv: Smack Pack värd namnet

Nja det mesta hamnade på köksgolvet, så jag valde att ta en ny. men visst går det att rädda ( och ge upphov till en ny spontanstam, vem vet vad som dväljs på köksgolvet) Frågan var mest om någon annan lyckats, eller om jag kan anse mig som starkast (eller fumligast ) i hela välden
/Anders

Sv: Smack Pack värd namnet

Jag har inte lyckats iallafall, fast tanken har slagit mig ibland, att båda påsarna skulle kunna gå sönder, men det har aldrig hänt smile Då har för stora handflator kanske och trycker ned hela påsen wink Däremot har jag också lyckats spilla ut nästan hela förkultuern på diskbänken en gång.

/Fredrik

Sv: Smack Pack värd namnet

Jag har alltid oroat mig för just själva smäckningsmomentet; man får ju ta i från tårna för att få hål på den där lilla näringspåsen. Men jag har (än så länge) inte lyckats. Ett memento kan ju vara att smäcka i en skål eller en tallrik, om övervåldet skulle råka ta ut sin rätt.

Think globally. Drink locally.

Sv: Smack Pack värd namnet

Jag brukar göra så här: lägg påsen i vänster handflata, knyt högerhanden och slå till ett distinkt slag med kanten av den knutna näven. Fungerar varje gång utan problem. Däremot kan man råka ut för att påsen spricker om man lägger den på ett stumt underlag, t ex en bänkskiva, och slår till.

-- Svante

Sv: Smack Pack värd namnet

Den här spräckningen gick till som Svante beskriver med undantag för att högerhanden inte var knuten, och jag använde handloven inte handkanten. Det har funkat alla gånger utom en för mig. Ytterpåsen sprack i övre högra hörnet strax under svetsen ca 2cm lång reva (gissar på "beeding" vid svetsningen) Gillar teorierna om händer som dasslock och övervåld (Trubbigt övervåld )

Sv: Smack Pack värd namnet

Jag ser alltid till att trycka ner innepåsen i nederkanten då den är mer hållbar. Sen slår jag till med knuten näve så rätt på innepåsen jag kan. (tar i genomsnitt 3 försök för att få en bra träff). Fördelen med detta är att nederkanten är mer hållbar och att träffpunkten blir såpass liten så att inte ytterpåsen slås upp av trycket som bildas.

Jag antar dock att om man har otur och får en dåligt svetsad påse att det inte spelar någon roll hur man gör.