Nimas kittel

Hej... Är det någon här som har provat 40 liters kittelen från Nima? Är själv lite sugen på att köpa en för det är ju  ett vettigt pris! 40 liters kittel 1340 kr (+ moms 1675 kr)  art, nr 5089875 plus lock till dito 220kr (+ moms 275 kr) dom säljer även en intressant gasolbrännare på 8,8 kw för 836kr (+ moms 1045 kr)! Skulle vara kul att veta om det är bra grejer om någon känner till det........ kan ju titta på deras sida för de har en del andra bra saker man kan ha till bryggandet med.. www.nimaab.se

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Sv: Nimas kittel

Själv kollar jag med ett intresserat öga på skålltanken ...
http://www.nimaab.se/se/art/skalltank.php

-- MW

Ok det är ju en galvad sak den där Skålltank och jag undrar om det är så bra att galvaniserat material kommer i kontakt med ölen?? Men som sagt jag vet inte...

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

wannaröds brygghus skrev:

Hej... Är det någon här som har provat 40 liters kittelen från Nima? Är själv lite sugen på att köpa en för det är ju  ett vettigt pris! 40 liters kittel 1340 kr (+ moms 1675 kr)  art, nr 5089875 plus lock till dito 220kr (+ moms 275 kr)

Hej!

I och för sig talar jag lite i egen sak, men är det verkligen så bra pris med 1950 kr inklusive moms för en 40-liters rostfri kittel med lock, när vi har en 36-liters av hög kvalitet för 1295 kr? Och en 50-liters för 1795 kr...

-- Svante

Nima har ju också en del andra rostfria kärl i storlekarna 50. 75 och 100 liter som skulle kunna vara intressanta för hembryggare. De tillverkas, tror jag, av Amsta (om dom finns kvar). Förr om åren förekom det att Amsta sålde andrasortering av dessa och då var de mer intressanta med tanke på priset. En del hembryggare (inklusive mig) satte elpatron i dessa (jag har ett 50-liters med kran dock införskaffat på andra vägar).