1 Senast ändrad av Techno (2009-10-23 23:44:48)

Trine

Hej Pål. Jag har varit  i kontakt med den Norska  psykiatrin, den som en gång för länge sedan överförde Trine från Indien till Norge. Jag har  pratat med min gamla galna tjej.

Trine 2009 är inte samma galna, goa, ( goa= västsvensk för häftig) häftiga tjej som jag en gång 1975 gjorde min österlandsfärd med.

Hon den xrazy tjejen som tog mej via Turkiet, via Iran, Detta var under SHaens land , via Ahfganistan, Jag Techno  i  mitt   pass,ett köp,t  hade 650 US dollar, det var ok för  att få inresa i Ahfgahanistan, minimum var 65 us dollar, m¨ånga kompisar smugglade sig in

I Afhahanistan köpte vi fire wood för 35 usdollar lika  mycket som 2 kg av den bästa Haschen jag överhuvudtaget hörde talas om ( Jag rökte aldrig av den)Herregud vilken lögnare jag är

Trine var med mig i Ahfganistan samt Pakistan, där haschet var ännu billigare. Sen åkte vi in i Indien och då märkte jag att Trine blev tystare. Den Indiska tullen var bara intreserad av "Blue Movie", alltså porr film.

Våra 250 g hasch i fotsulan brydde sig inte den Indiska tullen om.

Försök ta in 500-1000 kg till GOA då kan vi prata. 1975 med ett innehåll på uppemot 8 750 g hasch den indiska polisen brydee sej inte, där var gränsen den Indiska supreem court said maximum to India is 8750 g hasch by a one people.Bobbo sa hon alltid, kom i håg du lever nu i Asien  och skall kunna komma hem en gång till ditt land så bry dej inte så mycket. 250 g i en skosula ingen bryr sig egentligen. Vi, Sara samt Michel från Frankrike är i Indien

Trine träffade tillsamns med 3 italienska tjeje i Varanasir som hade tagit LSD (dom, italienska tjejerna, inte Trine) Italienskorna såg Krishna  samt Vishnu men dom var ju påverkade sa Trine.

Sen Bobo sa Trine när jag var på väg till dej. Jag skulle ta en genväg till dej då kom Krishna samt alla dom andra gudarna

Trine sade  till mig 1975, BoBo jag har skådat det hela Hinduiska guda väsendet, och ingen kommer någonsinn att tro mig.  Bobo dom kom till mej jag såg krishna med flöjten, jag såg elefantguden, Kali, dödsgudinnan va med mej, hon var inte ond. Vishnu i sin 8  reinkartaion i form av Jesusm Kristus var där. i den gränden förstod jag att allt var en start.'

Ja du Pål detta var det Trine sade.

Indien 1975 jämfört med Indien 2009 är två helt olika samhällen.  Indien 1975 jämfört med Indien 2005 är samma land. Indien rullar på bryr sig inte om

Bo

Allt detta hände för en gång för l'änge sedan

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

2 Senast ändrad av Portugisen (2009-10-26 19:59:36)

Sv: Trine

Stackars Trine.  Droger är något skit.

Edit: Bo, jag tänkte fördjupa det där lite, det blev för korthugget och svårbegripligt det där ovan.

Jag gillar inte droger men det är givetvis skillnad på droger och droger.  Och i jämförelse har väl ingen "drog" gjort mer mänsklig skada än alkoholen.  Vad jag menar är att det finns droger som ger omedelbara kroniska och långvariga effekter, något som alkohol inte ger.  Och det tycker jag är läskigt.

Vissa droger ger hallucinationer av mer varaktig karaktär, så kallade psykoser. Givetvis beror det också på personens förutsättningar - vissa är mer mottagliga än andra.  Men eftersom man inte vet på förhand hur man reagerar på sådana droger är det ju lite rysk roulette över det hela.   Sedan finns det ju droger som ger ett otroligt sug som även de mest karaktärsstarka människor har svårt att hålla i schack. 

Vissa kallar det beroende, men det vet jag inte om jag är själv så säker på.  Jag tror inte man utvecklar ett beroende så fort. Beroende är ju att kroppen vänt sig vid något och behöver det för att fortsätta fungera normalt. 

Sug är något annat, ett välbefinnande som man bara förknippar med en viss sak. Jag känner trots att det var 5 år sedan jag slutade röka ett sug efter en cigarett då och då, och ibland faller jag för frestelsen.  Men beroendet var borta efter 1-2 veckor efter det att jag slutade röka och det kommer inte tillbaka bara för att jag tar en cigg 10 gånger om året.

Utan att veta och utan att känna stackars Trine, så låter det som det räckte med ett fåtal gånger för att hon skulle bli en grönsak.  Någon dip-switch i pallet slog av och sedan var det sallad.  Du måste dricka bra många IPA innan det händer dig.  Det är därför jag inte gillar droger.  Och det är många som hamnat i Trines ställe.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

3 Senast ändrad av Techno (2009-10-28 10:30:35)

Portugisen skrev:

Stackars Trine.  Droger är något skit.

Edit: Bo, jag tänkte fördjupa det där lite, det blev för korthugget och svårbegripligt det där ovan.

Jag gillar inte droger men det är givetvis skillnad på droger och droger.  Och i jämförelse har väl ingen "drog" gjort mer mänsklig skada än alkoholen.  Vad jag menar är att det finns droger som ger omedelbara kroniska och långvariga effekter, något som alkohol inte ger.  Och det tycker jag är läskigt.

Vissa droger ger hallucinationer av mer varaktig karaktär, så kallade psykoser. Givetvis beror det också på personens förutsättningar - vissa är mer mottagliga än andra.  Men eftersom man inte vet på förhand hur man reagerar på sådana droger är det ju lite rysk roulette över det hela.   Sedan finns det ju droger som ger ett otroligt sug som även de mest karaktärsstarka människor har svårt att hålla i schack. 

Vissa kallar det beroende, men det vet jag inte om jag är själv så säker på.  Jag tror inte man utvecklar ett beroende så fort. Beroende är ju att kroppen vänt sig vid något och behöver det för att fortsätta fungera normalt. 

Sug är något annat, ett välbefinnande som man bara förknippar med en viss sak. Jag känner trots att det var 5 år sedan jag slutade röka ett sug efter en cigarett då och då, och ibland faller jag för frestelsen.  Men beroendet var borta efter 1-2 veckor efter det att jag slutade röka och det kommer inte tillbaka bara för att jag tar en cigg 10 gånger om året.

Utan att veta och utan att känna stackars Trine, så låter det som det räckte med ett fåtal gånger för att hon skulle bli en grönsak.  Någon dip-switch i pallet slog av och sedan var det sallad.  Du måste dricka bra många IPA innan det händer dig.  Det är därför jag inte gillar droger.  Och det är många som hamnat i Trines ställe.

Hej Pål

Skillnaden mellan Indien 1975 samt 2009:

Hi Bobby what is the wrong on your  computer? I can fix it.

Omkring 2 miljoner civilingenjörer kommer varje är från Indien

Kina är fabriken Indien är kontoret.

1975 var Indien ett mycket slutet land  Det var på gränsen att vara  överhuvudtaget ett demokratiskt land men trots allt så var det det.

Indien hade 1975 en mycket fri press.

Blev du innan 1975 09 12  tagen med mindre än 8750 g hasch från Pakistan till Indien så blev haschet förbrukat men du fick inresetillstånd till Indien. Jag och Trine reste in i Indien 1975 09 11, Vi (vi var 2 på vår resa, i och för sig så gillade jag öl mer) hade 250 g,

Trine hade gjort ett enormt kap i Pakistan tyckte hon, Hon hade i och för sig, ingen vågade köpslå med henne köpt 250 g hasch i form av en fotsula.. Jaha sa jag bry dej inte du kan ta in över 8 kg och inget strul.
Jasså det säjer du och det tycker du är ok. Nej faktiskt inte, att ta in över 8 kg hasch från ett land till ett annat utan att det införande landet bryr sig, det är inte bra, att få tag in en öl det är som att döda men hasch det bryr dom sej inte.

Trine hade som sagt var köpt 250 g hasch för i dåtidens summa 25 svenska kronor.Hon var som sagt var arg  som ett Bi,i köpet var ju 255 g. Herregud bry dej inte om 5 g i ett 250 g köp. Trine var arg som ett Bi hela vägen från gränsen ända fram till Dehli.

Jag har blivit blåst fan oxså. Jaha tänkte jag att bli blåst på i svenska kronor 1 ja jag kan inte uppbåda känslor för det.

Bobbo vi skall ju inte sälja det vi har vi har ju bara tagit in lagom åt oss själva

Det satt Fransmän ( många kvinnor) många Italienskor av någon anledning samt ett flertal svenskar som hade "smugglat" med sig sin del över gränsen Det kostade 875 dollar att ta med sig den övre gränsen 10 kg. 

Hade du 8875 gr hasch så blev straffet 25 år. Dom flesta från väst hade med dom nya digitalvågarna 8870 g hasch. Där kom vi jag och Trine med  250 g hasch och fransmänen, italienarna, svenskarna hade med sig 8870 g.

Jag själv var inte så där väldigt intresserad av det Indiska haschet, den s.k ganjan för det första så var den väldigt dålig i rent rusmässig stil. Jag gillade redan på den tiden öl mer än hasch.

Det fanns däremot något som hette Charas= hasch i dess renaste form.  Det var en väldigt potent sak som ett tag bara i några månader  under 1975 såldes lagligt  i den delstaten som Varanasi ligger i. Där fanns det något som kallades för guvernant ganja shop, det var ett delstatligt legalt ställe där Charas såldes i några månader . Charas är ungefär som LSD light. Alltså röker du det så blir din verklighet väldigt påverkad.

Trine testade Charas varje dag under den tid den såldes i guvernant ganja shop.

Ganja var en sak Charas var ju så väldigt mycket starkare. Trine sa jag, glöm inte att det är resan som är målet. Vi måste vidare, men jag märkte på något sätt att hon var förlorad.

Bobo sa Trine en dag, vet du vem jag har träffat sa hon. Kanske någon från ambasaden eller den norska kolonin som fanns i Varanasi., tänkte jag.

Jag har pratat med Garunda sa Trine. Jag blev iskall i kroppen Garunda det var ju elefant guden, nu var det "fri jakt" på italienskorna.

Det fanns ett italienskt kollektiv i Varanasi med ca 100 pers från Italien. Ca 15 av dom var tjejer som använde LSD .En del av dom tjejerna använde LSD i stora doser och dom höll sej till Trine. LSD  är inte vad polisen säger sa Trine en dag till mig, det hjälper dej att se vem vi egentligen är.

Trine sa jag, jag vet fortfarande hyfsat vem jag är samt det är ju din lilla galning som har gjort min österlandsfärd att fungera.

Bobo sa hon mina vänner från Italien har hjälpt mej att se vem jag egentligen är

Jaha sa jag vem är du då, Jag är Trine märk med små ord jag skall gå in i dom dödass dal och där skall jag stanna. Mina vänner krishna, garunda ,kali ,kommer att stå på min sida samt Simone Vaccin från Milano. Vem är hon Trine sa jag? Hon är en avatar (nedstigen gud) som visat mig vägen.

Bobbo sa Trine 1 vecka efter att Simone Vaccin från Milano, en enormt vacker tjej med ett midje långt svart hår sa till mig, Trine skall med mig gå in i döds skullens dal och där kommer ingen att hjälpa henne.

När jag förstod att Simone Vaccin skulle döda Trine psykiskt ,inte enligt Simone, hon skulle hjälpa Trine. Jag kände en Sadhu som tack vare lite hokus pokus fick LSD , jag köpte 15 st dots a 250 mg av Yelow Sunshine Explosion, Jag testade en gång 1 st a 250 g den 19751101 på kvällen. Efter 3 timmar så tyckte jag att det började blåsa trots att detta var en av dom lugnaste dagarna i Varanis historia.  Det började blåsa mer och mer väldigt konstigt detta tänkte jag varför blåser det så enormt. Jag beslöt mig för att gå ut, i vinden var nu en storm  det om kändes lite skumt jag gick spikrakt i en orkan, då kom jag i håg LSD, sen var det lite grälla färger, lite jobbigt tjat om en kanin som inte gräver.

19751103 så ringde jag till Clark Hotell  Varanasi. Can i se MRS Vaccin please. Just a moment said the receptionist. Simone i heard at The line. Hi it is Bo a very dear friend of Trine, can you go out with me if u like, plz.

Ok but why just know when your friend is not ok. I said i must out and i had a very good peace of canabis. ok she said just a moment,Hi my beatu i said when she was dancing down the floor.

i just wanna take you out a coce and a spag bol. That what the most bold u could do at 1975v in India

I must go  on the toa she said and was away just do it i said it to me, she did kill Trine in a psyk but Trine had been away a long time ago.

I have just 1 min to do it  or not. If not Trine is never coming back the crazy one i did like. But she just killed that feeling that why I was feeling in love at Trine

I
Late that night i was running back to our hotel. Sudenly after all that time I did understand I had been falling in love to Trine.

I run in to here room. Bobo ropade hon nu förstår jag helt plötsligt varför vi har haft en sådan spec känsla för varandra.

Trine ropade jag jag vet nu allt jag har helt plötsligt eller egentligen hela tiden varit kär i

Vänta skrek Trine: Bobo. Vet du vad vi skall göra? Nej sa jag om tummlad.

Jo Du och jag skall göra en Österlands färd tillsammans. Vi skall via Danmark  Tyskland, Grekland, Turkiet och resten nå vårt Samarkand.

Tre dagar senare landade ett Alitalai plan som tog med sig en italiensk skönhet som var fullständigt skräck slagen. Läkaren på planet sa senare jag har aldrig i hela mitt liv sett en sådan ångest.

Bo

Pål samt ni alla måste förstå en sak, detta med Trine och mig det var nästan för 35 år sedan i Indien där cannabis i dess mest potenta form var laglig, alltså vi kunde köpa den i en statlig affär., dom flesta av er på denna lista fanns inte då.  Cannabis är en lurig sak det finns inget bra med den med det finns det inte med alkohol heller, det är bara en kulturskillnad

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Bo.  Inte bara kulturskillnad, den största skillnaden är enligt min åsikt att cannabis gör en introvert medan alkohol gör en extrovert (i allafall för en stund).  Vissa diggar att skratta åt egna skämt. Jag gillar att andra skrattar åt mina skämt.  Inte kulturskillnad utan personlighetsskillnad.  Olika former av verklighetsflykt attraherar olika typer av människor.

En sorglig historia, tycker jag. Men "lite jobbigt tjat om en kanin som inte gräver" är en riktig klassiker. Jag trillade nästan av stolen.  Underbart!

Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.