Braumeister

Hej,jag är jätte sugen på en 20 l Braumeister.
kommer jag att ångra mig. men får nästa slita en hel månad för den...
men igen. vill ha en...
tacksam för alla svar
jesusfranco

veteöl är kung

Sv: Braumeister

p.s önskar att man var som DrKarma

Milda matilda, ingen billig tingest.
Skulle nog själv inte vilja byta ut mina grytor och kylväskor mot en sådan grunka.

Den dagen vi inte längre bor på 4:e våningen mitt i centrum så ska jag ha ett system liknande detta -

http://www.youtube.com/watch?v=knWHamYxN5s

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Ja fy fan - vem skulle inte vilja ha en sådan brygginstallation.  Synd att man har tummen mitt i handen.
/Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Det ser ändå ut att gå att lösa med vanliga rörkopplingar, en bågfil och lite kli i huvudet.
Elen ger jag mig iofs inte på själv. Men det finns det gott om elektriker till wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

jesusfranco skrev:

kommer jag att ångra mig.

Hej,
kanske du har missat att det finns en egen tråd för Braumeistern, där finns en del matnyttigt.
Hls
/Jürgen

Hej jurgen.vet inte hur man gör ett tysk u på min mac....
jag har sett tråden,vad jag förstår har du en själv...
så vad tycker du.....
ha det .......

8 Senast ändrad av Calle (2009-09-09 15:51:14)

Beslutet är såklart ditt, vi andra har ju ingen aning om hur din ekonomiska eller sociala situation ser ut. MEN själv har jag aldrig ångrat att jag bytte ut mitt kastrull- och hinkbryggeri mot den lilla Braumeistern. Dyrt vet jag inte, men visst kostar den mycket pengar, men trots det tycker jag att det är värt att slippa slabbet och dessutom tar den mindre plats än det gamla bryggverket. Så får du in den i din (eller familjens) budget så tycker jag att du ska slå till. Att du sen enkelt kan göra en massa raster gör att man åtminstone tror att ölet blir bättre smile men SM-guldmedaljer har det blivit både med det gamla och det nya bryggverket så för den skull tror jag inte att det spelar någon roll. Som sagt, valet är ditt.

jesusfranco skrev:

så vad tycker du.....

Hej,
jag håller helt med Calle
Hls
/Jürgen

hej Calle
ja nu blir man mer sugen på en bm. jag vet inte vad min sambo skulle säga.vi ska bli tre om en månad
men man måste väl ha en bra hobby.. eller hur
ska försöka att "lura" med min pappa...
tack igen
p.s fasan är tysk så det blir inte svårt. ha ha

11 Senast ändrad av Calle (2009-09-09 21:29:21)

Första barnet på gång, grattis jag minns hur jäkla stolt jag själv var för 22 år sen. Men småbarn kostar så kanske det här är en vettigare grund till ett bra 10-liters bryggverk. http://shop.humle.se/se/art/kittel-rost … l-lock.php
Gå sen till ett storkök/restaurang och tigg till dig två plasthinkar med lock (be om så många du kan få, de är bra att ha malt i också). Borra en massa tre-mm-hål i den ena och sätt en kran i den andra. Sätt ihop dem så har du ett perfekt lakkärl nästan gratis. Kastrullen tror jag passar in i ugnen när du ska mäska, annars får du investera i ett liggunderlag på ÖB också. Jag lovar, det går att brygga bra öl billigt också!
Sen öppnar du två sparkonton och sätter in 500:-/konto och månad så kan du köpa din Braumeister om drygt två år och knodden får en bra slant  till myndighetsdagen. (jävlar vad präktig jag låter smile )

det låter bra,ska skaffa det du skrev. och brygga några gånger. så får jag lite mer kött på benen
sedan för vi se hur det blir med bm....
tack för din hjälp, hoppas att jag kan skriva och fråga dig om jag har några problem.
ha det
p.s har du vunnit sm eller

13 Senast ändrad av Calle (2009-09-09 22:19:22)

Visst får du det. Hela SM har jag aldrig vunnit sad men några SM-guld (och silver och brons) har det blivit de senaste åren big_smile . Fast det finns ju flera som hänger här som har vunnit mer.
www.shbf.se finns massor av nyttigheter vad gäller bryggning, inte minst på bryggarwikin.
Lycka till!

jesusfranco skrev:

p.s fasan är tysk så det blir inte svårt. ha ha

Hej,
be honum läsa
http://www.speidels-braumeister.de/
och
http://www.hobbybrauer.de/rezepte.php
Hls
/Jürgen

Hej jesusfranco och övriga!

Tack vare en gynnsam utveckling för valutakursen har vi kunnat justera ner priset på Braumeister 20 och Braumeister 50.

Vi rekommenderar att man samtidigt köper ett rengöringskit och gör rent pumpen/pumparna regelbundet, t ex efter var tredje bryggning.

-- Svante

Handla bara! Du lever bara en gång!

så sant,man lever bara en gång.
snart blir det affär