fraktalternativ/priser

Nu har jag gjort min första beställning i den "nya" webbbutiken. Funkade alldeles utmärkt, särskilt att kunna betala med kort eftersom jag har en trist förmåga att låta fakturor bli lite för gamla innan jag får tummen ur att betala.

Men det som gjorde mig mest glad var fraktalternativen och speciellt fraktpriserna; 59 spänn med DHL är ju rena rama nålpengarna i sammanhanget. All heder åt er på Humlegården. Nu ska här bryggas belgare!
Tobbe

Come to the Dark Side, we have cookies.

Sv: fraktalternativ/priser

Även jag har gjort en beställning :-)

Om jag inte missminner mig gick det att skicka upp till 25kg med Posten förut, men nu fick man bara detta alternativ om paketet väger mindre än 20 kg känns det som...
Hursomhelst skulle vara bra om man kan se paketets vikt i varukorgen när man beställer. Jag försöker alltid beställa med lite extra upp till viktgränsen för att nyttja portot fullt ut...

Instämmer, en enkel kg kalkylator så slipper man räkna själv. En bra grej tycker jag.

Old Gowrie: Kul att du gillar nya shoppen! Vi är också mycket nöjda med att det nu går att betala online och med förbättringarna på fraktsidan!

jrm: Det har nog alltid varit 20 kg som maxgräns för Postpaket. Däremot kan man skicka med Posten Företagspaket (som nu heter DPD) upp till 35 kg, vilket vi erbjöd tidigare. Dock var det nästan ingen som valde detta eftersom DHL Europremium (som nu heter DHL Paket) är billigare och lika bra.

jrm och Weinkeller: Vi håller med om att viktangivelse för ordern borde finnas. Tyvärr finns inget stöd för detta i hyrbutikslösningen vi använder, och vi kan inte lägga till det själva. Jag har varit på leverantören om detta. Vi får hoppas att de lägger till det så småningom. Under tiden kan man prova sig fram (gå tillbaka och lägga på fler varor tills man passerar fraktprisgränsen, sedan gå tillbaka igen och plocka bort varor tills man hamnar precis under...).

-- Svante