Bygga om kolsyresläckare
Hej
Jag är nu inne på att bygga en fatölsanläggning eftersom det är alldeles för jobbigt med flaskfyllning. Jag äger redan en 3.75kg brandsläckare med kolsyra och ser därför ingen anledning till att köpa en färdigbyggd. Gängorna som slangen sitter på är ca 22mm utvändig gänga så borde väl gå att sätta en regulator direkt på denna? Gängorna i tuben är ca 28mm invändig gänga. Mina frågor är:
1. Vad tjänar jag på att byta ut handtaget mot en ny ventil? Jag har läst att handtaget kan läcka, men det kan väl knappast läcka mycket om den håller trycket i flera år? Och man lär väl knappast använda den nya ventilen till att reglera mer än bara på/av?
2. Om jag skall byta ut handtaget mot en ny ventil, vad heter en sådan, var köper man den och vad kostar den?
3. Hur plockar man bort stigarröret? Sågas det av när man skruvar loss handtaget (om man nu vill använda handtaget)?
Tack på förhand!
Mvh Albin