Hej!
Tack för tipsen, grymt bra sortiment på wicked wine måste jag säga. Angående Dales pale ale så tycker jag att det är en helt underbar pale ale. Kanske till och med den absolut bästa av de amerikanska som jag druckit. Jag är själv rätt så kass på recensioner, så jag bifogar en länk till en av sveriges ölbloggar där han recenserar den:
http://www.ofiltrerat.se/2008/09/oscar- … e-ale.html
Som lite kuriosa kan jag även dra en skön story om hur ölen kom till. Det är nämligen så att grabbarna som ligger bakom ölet började brygga själva för att de ansåg att inte fanns några bra burköler. Dom är friluftsmänniskor och vandrar rätt så mycket i bergen hemma i Colorado, och tyckte att det var för tungt att bära omkring på glasflaskor, och eftersom dom redan hade sin lokal för sin lila blues grill så bästämde dom sig för att ta saken i egna händer. Dales pale ale brukas kallas för "worlds best canned beer". (dock är väl inte konkurrensen mördande, men alltid något) och har vunnit guldmedalj på stockholm beer and whiskey festival. Dom är även ölen Gordon (skulle kalla det en dubbel IPA), Old chub (scottish strong ale) och Ten Fidy(imperial stout) i sitt sortimet och allt är självklart på burk. Ten fidyn har jag dock inte sett någonsin i sverige.
Ha det gött
Anders
Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,