Danskeren tilbage fra en lang sommer:-)
Hallöjsa alle brygvenner:-)
Håber i alle har haft en god sommer! Nu er jeg tilbage fra Danmark og jeg har naturligvis väret i gang med at trylle i mit kökken. I går var det da jeg bryggede en Trippel efter mit lille forvirrede hoved:-) Havde egentlig ikke planlagt en grov humlebombe da det jo skulle väre en trippel, men da jeg syntes at humlen duftede så kanon så smed jeg altså noget ekstra i:-) Min trippel blev brygget således:
Önsket OG 1080, IBU husker/minns jeg ikke på stående fod men det kan man selv regne ud:
10 liter
2,3 liter vand pr kg malt
3,8 kg Pilsnermalt
25 gr Riwaka (60 minutter)
15 gr Riwaka (15 minutter)
25 gr Riwaka (5 minutter)
25 gr Riwaka (3 minutter)
25 gr Riwaka (1 minut)
Andet: Protafloc (20 minutter)
Belgian Ardennes Gär/Jäst
Vandbehandling: Mälkesyre
Mäskning: 67 grader i 90 minutter, og 78 grader i 15 minutter
Lauterede til 24 liter
Tog 5 liter af urten/vörten og kogte det ned til maltsirup som jeg tilsatte i slutningen af koget
Urten kogte i straks over 4 timer hvor jeg endte på 10 liter med en OG som viste 1092 (önsket var jo 1080)
Riwaka'en duftede simpelthen så vidunderligt/underbart at jeg kunne ikke dy mig for en humlebombe-trippel:-) Tydelig aroma der ligner efter passionsfrugt som der også står skrevet i beskrivelsen. Anbefaler den stärkt:-)
Nu skal jeg skynde mig til bussen og registrere mig til mit sidste år ved komvux (hurra!!!) (samhällkunskap c, tyska steg 1, matematik a, geografi a - mate är kvällskurs, geo är flex og de två sista är distanskurser - lite i skolan men mycket hemarbeta). Bryggar en Kölsch på fredag og nästa bryggning lär bli omkring höstlovet:-)
Hare bra allihop sade mannen efter en blandat dansk/svensk innlägg i debatten ![]()
-Jan
ALBA GU BRATH