Hej!
Får väl börja med att gratulera och garantera att det botar alla typer av kriser, min 30 års kris försvann gansa lätt och fort.
Om du kommer att vara från första dag så är mitt största tips att trots ivern skippa real alen. Kolla istället in vad det finns för flasköl i den interantionella baren. Det bästa och mest udda kommer knappast att finnas mer än första kvällen. Vi gjorde missen att spana in den först kväll tre, allt kul var slut. (förutom drei fontainens gueze)
Det är ganska dyrt med mat där inne, men som vanligt är det den asiatiska maten som är mest prisvärd, man får absolut mest mat för pengarna.
Vill ni han någonstans att sitta så är där tidigt och släpp för guds skull inte i från er det bord och stolar ni fått. (det är tyvärr bristvara på sittplatser och betong golvet känns ganska mycket i hela kroppen efter ett tag)
Skaffa bibeln(festival programmet) det första ni gör, då kan ni i lugn och ro sitta och spana in vad ni ska prova och leta efter öltyper som passar er. Ni kan köpa efter öl efter måtten Pint, Halfpint och third pint. Vi började med att försöka dricka third pints för att hinna testa så mycket som möjligt, men tillslut hade vi ändå traskat hela vägen upp till att dricka Pints.(mest p.g.a. all öl är inte bra och hittar man några riktiga godingar så bör man passa på att njuta av dem, för man lär inte få chansen på hemmaplan)
Mitt sista tips är att bryta av med något kolsyrerikt på flaska, vi svenkar är inte vana md låg kolsyer real ale i allt för stora intag vilket leder till en helt annan mättnad vilket kan ställa till problem för den mest peppade ölprovaren.
Ha en trevlig resa och om du undrar något mer så är det bara att fråga.
Anders
Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,