Sommaresa.
Hej
Jag är nyss hemkommen från en bussresa från Spanien, en sol och badresa. Det tog ca 30 timar från där jag bor till utanför Barcelona. Det blir lite skillnad med att åka buss samt flyga. Ibland så gillar jag att åka långresor med buss, en åkomma från unga dagar, samt att det är bra för själen att ibland åka långsamt.
Autobahn genom Tyskland är ju ingen höjdare, köer, köer samt dåligt underlägg angående vägbanan. Enda intressanta var att då och då se en Porche eller en Audi komma i ytterfilen, då gick det undan.
Vi åkte ju av för att äta då och då, hyfsad mat. Det som var inressant det var ölutbudet i affären, klart det mesta var halvtaskig lager, men det fanns oftast Jever, Bitburger och warstein. I restaurangen, Gaffel, Schneider Weisse.
Motorvägen genom Frankrike är mycket smidigare samt bättre än den tyska, tycker jag. Maten riktigt hyfsad. En god middag med 25 cl vin 10 Euro.
Det som jag tyckte var mest häftigt det var på hemresan, på ett rastställe i Luxemburg, billig bensin, men inte det, utan i affären så köpte jag 2 st Kriek på burk, kommer inte i håg namnet tyvär, men den var ok.
Annars så var det ok att åka i genom Frankrike med en Wisky samt en öl och bara kolla landskapet samt namnen, Bourgone, Rohne samt Lyon m.m.
Bo