sommarölträff på Humlegården nu på lördag 14 juni 2008

[Denna information har visserligen redan gått ut via vår hemsida, SHBFs hemsida, vårt nyhetsbrev och SHBFs diskussionsforum. Men varför inte också via vårt forum...]

Liksom de senaste åren har Eva och jag på Humlegården äran att stå som värdar för SHBFs sommarölträff i Stockholmsområdet. Vi hoppas och tror att många av regionens hembryggare tar sig tid att tuffa hit med Roslagsbanan nu på lördag den 14/6, och att det blir ett hyfsat antal öl som serveras under en eftermiddag i glada bryggares lag. Det brukar vara drygt 20 brygder som avsmakas av cirka 60-70 personer. Vi hoppas att det blir något liknande i år igen (även om det fortfarande inte har kommit in så många anmälningar).

Vi ser till att det finns både grillglöd och något gott att lägga på glöden.

Vad vi inte tänkte på när vi bestämde datum för sommarölträffen var att den 14/6 också är dagen för Sveriges match mot Spanien i fotbolls-EM. Men vi ser inte detta som ett problem för träffen, snarare som en extra bonus. Vi tänker nämligen se till att de som vill kan se matchen här från kl 18 som en direkt fortsättning på träffen. Precis som vi gjorde för två år sedan under VM, men med bättre antenn den här gången.

Föranmälan av personer och brygder per mail, personer senast torsdag 12/6 kl 18 och brygder senast fredag 13/6 kl 18. Se vidare info här på hemsidan.

-- Svante