rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

För närvarande saknar vi rostfria grytor i sortimentet. Vi har Braumeister och räknar med att få in elgrytan igen, men en vanlig kittel saknas.

Oana har rostfria kittlar av bra kvalitet. Vi skulle kunna ta in motsvarande kittlar och sälja till ett konkurrenskraftigt pris. Dock har vi inte plats att lagerhålla alla storlekar och varianter. Min tanke är att i första hand lagerhålla den höga 36-liters kitteln.

Är det ett bra val? Finns det andra storlekar i detta sortiment som också är intressanta?

-- Svante

Sv: rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

Nu talar jag inte som potentionell kund utan av egen erfarenhet. Den grytan är ett mycket bra val! Jag har själv en sådan och den är helt perfekt till en 21L batch.
Motsvarande 24L är nog i underkant om man inte kör extrakt vill säga. 50L har kanske lite för avskräckande pris för att hålla i lager.
Du kanske skulle kunna ta in zymicos weld-b-gone som ett komplement.

Sv: rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

En liten fråga till en som har en kittel av den storleken då. De har ju rätt stor diameter, hur fungerar det till normala plattor? Måste man skaffa sig någon typ av stabil kokplatta som är extra stor?

Sv: rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

svensson.lu skrev:

Nu talar jag inte som potentionell kund utan av egen erfarenhet. Den grytan är ett mycket bra val! Jag har själv en sådan och den är helt perfekt till en 21L batch.
Motsvarande 24L är nog i underkant om man inte kör extrakt vill säga. 50L har kanske lite för avskräckande pris för att hålla i lager.
Du kanske skulle kunna ta in zymicos weld-b-gone som ett komplement.

Kul att du är nöjd med den!

Vi har faktiskt redan tagit in Zymicos Weld-B-Gone, samtidigt som deras Bazooka.

-- Svante

Sv: rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

Ahhh jag tänkte nog att det var deras Kewler Kitz genomföring som du hade. Inte för att jag vet vad som skiljer men jag tänkte fel.

Sv: rostfria grytor i Humlegårdens sortiment

Jörgen skrev:

En liten fråga till en som har en kittel av den storleken då. De har ju rätt stor diameter, hur fungerar det till normala plattor? Måste man skaffa sig någon typ av stabil kokplatta som är extra stor?

Nu talar jag inte av egen erfarenhet, eftersom vi inte tagit hem grytan ännu. Tror i alla fall att det bör funka bra även med en elplatta som har mindre diameter än grytan, eftersom botten har en 5 mm tjock inkapslad kärna av aluminium som fördelar värmen effektivt i sidled. Botten är f ö i magnetiskt rostfritt stål 18/0, så grytan kan användas på alla värmekällor, inklusive induktion.

Det är klart att av säkerhetsskäl kan man inte ha en för liten kokplatta så att man riskerar att grytan tippar...

-- Svante