Vad fick ni för böcker av tomten?

Hej,
vad fick ni för böcker av tomten?

Själv har jag tillbringat hela dagen med att plöja igenom Brewing Classic Styles.
En helt underbar bok för en receptfetishist som mig. 80st olika stilar med recept (både extrakt och helmalt) och tips till hur man får till just den stilen.
Kan ju säga att januari ser ut att bli en riktigt intensiv bryggmånad big_smile

Sv: Vad fick ni för böcker av tomten?

Jag fick boken Herresäten i Tjust, handlar om Gods, gårdar och slott i Tjust. Är mycket intresant om man gillar gamla byggnader och det kulturhistoriska arvet. Mycket fina bilder. Nu är väl det inte så öl relaterat i och för sig. Däremot  var Tomten snäll nog att ge mig en regulator till kolsyretuben och av min "omtänksamme granne " fick jag en Coopers ölsats!!!!

MVH SKOOGIS

Sv: Vad fick ni för böcker av tomten?

svensson.lu skrev:

Själv har jag tillbringat hela dagen med att plöja igenom Brewing Classic Styles.
En helt underbar bok för en receptfetishist som mig. 80st olika stilar med recept (både extrakt och helmalt) och tips till hur man får till just den stilen.

Grattis till att du fick den boken!

Du önskade den ju redan i september, och vi har ännu inte fått in den i Humlegårdens sortiment. Men nu är det på gång!

-- Svante

Sv: Vad fick ni för böcker av tomten?

Köpte Brewing Classic Styles till mig själv i julklapp. Lyssnar regelbundet på The Brewing Networks "Jamil Show" och "The Sunday Session" där mycket av bokens innehåll har avhandlats, fast då mer ingående. John "Rock Candy" Palmer brukar också vara gäst där. Kunnig kille och rolig som f-n. Har man Brew Your Own magazine så skriver Jamil även där varje månad. Definitivt en kul bok om man gillar recept. Jag kommer i alla fall att brygga en del av dem om/när jag får tid.

Cheers/L'chaim/Proost/Prost/Salud/Salut/Santé/Skål/Sláinte