God Jul och Gott Nytt Brygg År

Önskar alla här på forumet en God Jul och ett Gott Nytt År , ambitionen för 08 är att ta steget till helmaltsbryggare.
Gick SHB s kurs i ölbryggning i höst och det inspirerade. Har under hösten sammlat och byggt lite bryggprylar, mest nöjd är jag över min 25 liters gryta som jag hittade på en loppis för 40:-

MNH SKOOGIS

Sv: God Jul och Gott Nytt Brygg År

God Jul & Gott nytt år!

Även jag har uppdaterat bryggeriet lite så här mot slutet av året.
Den senaste investeringen är en Severin elgryta så att jag ska kunna göra lite större helmatsbryggningar under 2008.
Jag har för övrigt en färdig pilsner i kylen (min första) men har inte haft tid att få den på fat! snacka om dålig planering så här inför julen!

God fortsättning från Braga, Portugal!

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

4 Senast ändrad av jan_johansen (2007-12-25 22:50:09)

og glædelig jul og godt nytår heroppe fra det kolde nord! smile

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Soffgrupp onskar god jul i efterhand fran backpack-resan i ostafrika dar det dricks Safari-Lager, Serengeti-Lager och Killimaniaro-Lager!

www.facebook.com/bjorwik

God fortsättning på er! Hoppas hinna med årets sista bryggdag på söndag.

[b][color=#009922]Hej kära själ! Fukta din aska![/color][/b]

Soffgrupp, inser att du varit i Kenya, men hade du chansen att prova Tanzaniskt öl?  Tanzania var väl under en period tysk koloni och kanske kan detta aterfinnas i ölet man brygger där? 

Har läst att det bästa ölet i Afrika bryggs i Namibia, som ocksa var en tysk koloni, eller atminstonne befolkat av tyskar.  Man följer tom reinheitsgebod där, har jag hört.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Hej Alla.

Önskar Ett Gott Nytt År. Ett Gottr Brygg år 2008

Techno

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20