Öppna fler lager?

Funderar över hur humlegården ser på möjligheten att öppna ett till lager eller lagershop i lite nordligare breddgrader?
Det finns ett antal bryggerier och hobbybryggare men få eller inga ställen att handla malt, humle och annat som ni för.
Att slippa beställa med leveranstid och extra kostnad för frakt samt att kunna fråga en person i stället för en mailadress hade varit sjyst.

Sv: Öppna fler lager?

Tack för förslaget. Jag förstår att det skulle vara bra om vi fanns närmare.

Vi vill inget hellre än att bryggningen av kvalitetsöl var så utbredd att vi skulle kunna ha lager/lagerbutiker på många fler ställen runtom i landet. Men fortfarande är det en alltför liten del av befolkningen som har börjat brygga sitt eget öl för att det ska vara realistiskt, även om vi räknar in mikrobryggerierna. Att ha ett lager med sortimentet vi för är en så stor investering att det i nuläget bara finns utrymme att ha det på en plats i Sverige.

-- Svante

Absolut förstår jag att ni inte kan ha ett fullgott lager då marknaden är smal och ni för färskvaror, men en mindre återförsäljare kanske? Lager på nuvarande plats och ett mindre ställe som har avtal med bryggerierna på orten, saknas någonting i butiken kan kund beställa det med nästa leveran från "stora" humlegården. Basmalt och andra "storsäljare" som grundutbud?
Ni vet ju bäst hur branshen är, men det skulle vara perfekt att ha ett humlegården i byn, trots mina blygsamma mängder jag brygger.  Tackar ödmjukast för svaret.

Ett tips för att minska kostnaden för leverans är ju att gå ihop och köpa.
Du nämner att det fanns ett antal bryggerier och personer i området. Kolla med någon av dessa om dom vill köpa ihop med dig annars.