Jag har använt den och då delade jag vörten i två jäshinkar för att krydda på olika vis. Eftersom jag var lite slarvig så fick ena jäskärlet en pitchtemp på en bit över 20 grader medan den andra låg runt 18-19 (taget från minnet orkar inte leta rätt på anteckningarna). Båda hinkarna fick sedan stiga fritt i garaget som höll en sommartemp på en bit över 20 grader.
Den hinken med en högre temperatur började redan dagen efter lukta skarpt fenoliskt, typ gummi och den har kvar den smaken/lukten fortfarande. Man kan vispa ur en del av felsmaken men den märks ändå, speciellt i raparna. Den som jag pitchade lite kallare smakar som en saison ska, lagom pepprigt, sötsyrligt (inte vörtsöt utan om det är alkoholen som smakar sött eller någon annan jäsprodukt) och torr.
På det stora hela kan jag rekommendera jästen, men använder jag den igen så skulle jag pitcha ganska kallt och sedan låta den stiga till en sisådär 25 grader dag 2-3.
En brasklapp i sammanhanget är att felsmaken kan bero på något annat, möjlig infektion (men skulle det då visa sig så snart, redan dagen efter?) eller kryddingen (men jag har kryddat så frut utan att få några som helst antydningar till plast).