sommarölträff 2013

Jag vet inte om jag kommer loss, men skulle väldigt gärna vilja.
Vad som talar emot att ta med öl, är mängden. Jag vet att det finns en uppsjö av fat, men jag undrar om dom flesta hemmabryggare inte håller sig med Cornelius-fat. Själv skulle jag vara mer bekväm med ett 9-liters fat i ryggan än 18.
Mängden "minst 10L" är därför inte optimal. Det kanske finns en mycket bra anledning till just 10L och inte 9L?
Finnes det något att hålla ölet något kylt i dessa svettiga dagar?
Kanske banala frågor, men för oss som inte varit med förr..  smile

Sv: sommarölträff 2013

Tänkte för första gången komma på sommarölsträffen. Även jag lite förvånad över den påbjudna mängden öl och tänker att niolitersfat borde räcka ganska bra? (om var tredje besökare tar med sig öl blir det tre liter per skalle) Nå, det lär man väl märka så småningom.

En annan sak: Anmälningsformuläret funkar inte för mig. Länken dirigerar mig till en "tom" sida (http://shop.humle.se/sommaroltraffbrygdanmalan). Jag har Mac och kör Safari, men det är väl inte vara problemet, då beställningarna brukar fungera smärtfritt?

10 liter öl behövs inte - det går bra med mindre. Jag har nu ändrat till minst 7,5 liter. Egentligen är det inte så noga med mängden - det är mest att det är tråkigt om det tar slut innan alla har haft chansen att prova. Ett nioliters corneliusfat är ju perfekt smidigt vid sådana här tillfällen.

Sedan var det problemet med att formulären inte syns i Safari på Mac. När jag testar nu så har jag detta problem med Safari på Mac och även Chrome på Mac. Däremot ser det ut som det ska med Firefox på Mac. I Windows verkar det också funka med Firefox men inte med Chrome.

Vet inte vad det beror på. När jag kör test på http://browsershots.org verkar det funka för snart sagt alla kombinationer av operativsystem och webbläsare...?

Tekniken bygger på att det är ett kalkylark i Google Docs som kan sparas som ett webbformulär som bäddas in som en iframe på en webbsida.

-- Svante

Svante skrev:

Sedan var det problemet med att formulären inte syns i Safari på Mac. När jag testar nu så har jag detta problem med Safari på Mac och även Chrome på Mac. Däremot ser det ut som det ska med Firefox på Mac. I Windows verkar det också funka med Firefox men inte med Chrome.

Vet inte vad det beror på. När jag kör test på http://browsershots.org verkar det funka för snart sagt alla kombinationer av operativsystem och webbläsare...?

Tekniken bygger på att det är ett kalkylark i Google Docs som kan sparas som ett webbformulär som bäddas in som en iframe på en webbsida.

Funderar på om det kan ha att göra med att jag hade aktiverat möjligheten att redigera sin anmälan. Det kan ha gjort att det är olika beroende på om man är inloggad hos Google i webbläsaren eller inte. Nu har jag avaktiverat detta.

Testa gärna igen och se om det är OK nu!

-- Svante

Nope, funkar inte.
Nå, jag fixar anmälan från jobbet i morgon.
Lars