tur...
..att man inte är med i SHBF:
Tror ni alla medlemmar accepterat att deras adresser publiceras?
http://shbf.se/index.php/artikelarkiv/4 … garna.html
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → tur...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
..att man inte är med i SHBF:
Tror ni alla medlemmar accepterat att deras adresser publiceras?
http://shbf.se/index.php/artikelarkiv/4 … garna.html
Jag är med i SHBF men min adress har inte publicerats. Däremot kan man se att någon med mitt förnamn bor där jag bor. Men då måste man liksom veta var man ska leta... Så något jätteproblem är det inte. Men visst, de hade kunnat plocka bort förnamnen och flytta nålarna på slump inom en cirkel med någon kilometers radie eller så.
Att det sitter en nål på min trappuppgång kan det vara värt för att få hem den utmärkta tidningen några gånger om året. ![]()
Ser inget problem i detta då man inte kan koppla direkt person till adressen
Tycker i övrigt det va en väldigt bra funktion, önskar att man kunde lägga till kontaktuppgifter på sin nål.
Är själv med och man kan hitta mig ganska exakt. Ser dock inte heller något bekymmer med detta utan är mer imponerad av arbetet... Vill folk leta upp mig gör man det lättare än med SHBF:s karta.
Därtill...Avgiften till SHBF är relativt låg och jag ser det som ett passivt stöd till främjandet av min största hobby. Att jag inte engagerar mig alls är väl mycket min förlust, men jag tycker det är lite synd att flera bryggarkollegor inte är med. Det är självfallet helt frivilligt och det finns självfallet miljoner anledningar till att någon avstår - min anledning till att gå med är främst för att stödja de som engagerar sig. Om det på kuppen renderar att fler personer blir intresserade av vår alltjämt marginaliserade hobby är ju inte det någon nackdel precis.
Inte är den så speciellt noggrann heller? Den verkar plotta ut mitt förnamn i mitten av mitt postnummerområde. I mitt fal sålunda 1.5 mil hemifrån. Jag tyckte det var roligt att se var det fanns likasinnade!
Lite kul tycker jag att det är. Lägger gärna upp mer info under mitt namn om det skulle bli möjligt.
Därtill...Avgiften till SHBF är relativt låg och jag ser det som ett passivt stöd till främjandet av min största hobby. Att jag inte engagerar mig alls är väl mycket min förlust, men jag tycker det är lite synd att flera bryggarkollegor inte är med. Det är självfallet helt frivilligt och det finns självfallet miljoner anledningar till att någon avstår - min anledning till att gå med är främst för att stödja de som engagerar sig. Om det på kuppen renderar att fler personer blir intresserade av vår alltjämt marginaliserade hobby är ju inte det någon nackdel precis.
Känner likadant själv.
SHBF var en startplats för mig när jag började.
Att vi blir fler gynnar bara oss, bättre tillgång till råvaror/produkter och mer information.
Oj, jag har visst 5 st likasinnande på gångavstånd
Jag har inte heller något emot att man kan hitta mig på kartan. Jag har större problem med hur t.ex. Microsoft, Google och Facebook hanterar min information för suspekta syften. Den som inte vill vara med på kartan kan säkert kontakta SHBF och be att tas bort.
Tycker det är skitbra. Nu kom jag på att jag inte hade ändrat adress efter vi flyttat tillbaka in till Smedjebacken. Sen är det kul att se om det finns fler hembryggare i närheten.
Tycker det är askul, och tror inte det är något problem att bli bortplockad om man ber om det.
Jag kan hålla med Chubb att det är lite konstigt att SHBF har publicerat adresserna som de har gjort.
Det hade varit snyggare om varje medlem själv hade fått bekräfta samt komplitera de uppgifter som de ville ha publicerade.
För egen del är det dock helt OK även om det hade varit roligare att även se medlemarnas Nic då förnamnet inte säger så mycket.
Hej
Jag håller med Chubb, det verkar som dom flesta så sakteligga börjar "vänja" sig med alla olika övervakningslagar,FRA, Ipred samt det senaste som vi var "tvungna att implementera angående lagring, tror det var i 6 månader, om all epost, all mobiltelefoni m.m. När börjas breven öppnas, det kan ju va något skumt skrivet?
Bo
Hej
Jag håller med Chubb, det verkar som dom flesta så sakteligga börjar "vänja" sig med alla olika övervakningslagar,FRA, Ipred samt det senaste som vi var "tvungna att implementera angående lagring, tror det var i 6 månader, om all epost, all mobiltelefoni m.m. När börjas breven öppnas, det kan ju va något skumt skrivet?
Bo
Stasi, KGB, NSA och liknande organisationer skulle vara avundsjuka med tanke på vilket kontrollsamhälle det har blivit. Jag har valt bort Facebook, android (google) och fasar ut MS produkter mer och mer. Tur att Beersmith 2 funkar i Linux.
att deras adresser publiceras?
Men inte finns adresserna publicerade? På mig finns mitt förnamn placerat under en stjärna i närheten av min bostad. Då är det betydligt enklare att hitta allt om mig via Ratsit.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → tur...