1

Krossa malt

Hej,
krossade 800 g mörk karamellmalt mha brödkavel och plastpåse, vilket jobb och förmodligen inte så värst effektivt.
Det fanns tidigare en tråd om maltkross. De är svindyra för den enskilde hemgryggaren men skulle inte Humlegården kunna tillhandahålla en sådan så att t ex dom som hämtar malt kan krossa den på plats?
Hör av er!
/Jürgen

Sv: Krossa malt

jurgen skrev:

... skulle inte Humlegården kunna tillhandahålla en sådan så att t ex dom som hämtar malt kan krossa den på plats?
...

Jo visst, det går bra att använda den maltkross vi har här (och som vi själva använder för egen bryggning).

-- Svante

3

Hej igen,
det tackar jag för, brödkaveln kommer att vila.
Hls
/Jürgen

Svante skrev:
jurgen skrev:

... skulle inte Humlegården kunna tillhandahålla en sådan så att t ex dom som hämtar malt kan krossa den på plats?
...

Jo visst, det går bra att använda den maltkross vi har här (och som vi själva använder för egen bryggning).

Jag brukar att använda en sådan när jag blir tvunget att krossa min malt. Det brukar gå bra fast ibland blir det lite för fin. Men jag har haft bra resultat med det. Men oj vilket job - det hållar jag med om:-)

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH