Jag har vart med om liknande vid ett antal tillfällen - Och speciellt när jag använt 3787.
Jag har gjort till vana att när jag använder den här jästen att lyfta på locket och lägga på det lite löst (vilket jag iofs gör på alla öl efter att jäsningen satt igång för att trycka ner det efter några dagar).
Jag har en quadruppel som står och jäser nu (6:e dagen) som började på 1,092 och 23 liter i 30 liters hink. Hade en rejäl jästgiva med 3787 i andra generationen (upparbetad på stirplate i ett par steg) och hinken lät jag stå i en sopsäck pga av tidigare erfarenheter. Efter 24 timmar hade det börjat rinna skum längs sidorna på hinken och locket som laget på löst hade glidit åt sidan. Den där jästen är ett monster!
Dock verkar den hålla sig lite lugnare när man sätter locket löst - På fjärde dagen när kröjset lagt sig lite och blivit mer kompakt så tryckte jag ner locket på kvällen bara att för att på morgonen efter ha ett jäsrör fyllt med bös och ett buktande lock. Så det blev till att sätta locket löst igen fram tills idag då jag återigen tryckte ner locket.
Ett monster säger ja, ett monster!