Strisselspalt

Det här är en humlesort jag varit nyfiken på länge. Har den någonsin funnits i Humlegårdens sortiment och kan det tänkas att den skulle kunna dyka upp där?

Sv: Strisselspalt

Hej Björn.

Humle hade den länge, en lågalfa på 2-3%, men det tog en sabla tid att bli av med den - sålde inte så bra. Så jag misstänker att Svante är lite försiktig med hylldammssamlare?  Jag gillade den dock. Perfekt med Simcoe och Centennial.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Sv: Strisselspalt

Vi hade Strisselspalt kottar av 2005 års skörd, 3,8 % alfasyra, kom in i januari 2006 i sortimentet. Slut sedan länge, även om det kan stämma att det inte var en storsäljare.

Visst kan vi tänka oss att ta in Strisselspalt igen, men just nu finns den inte tillgänglig.

-- Svante

Sv: Strisselspalt

Sorry Svante!

Jeres udvalg er generelt set forbilledligt flot, og jeres service er HELT i top - men jeg kommer alligevel til at pege på http://www.brygladen.com/humle/frankrig-humle.html, som angiveligt har noget endnu. Det er så vidt jeg ved rigtigt, at det er en humlesort der ikke findes generelt.

Men - denne shop informerer svjv. ikke om høstår, så det er jo lidt en chance at tage...

Björn - du træffer selv et valg :-)