Alltså, det är inte optimalt. men om man är framme med "sprayflaskan" (typ starsan) hela tiden å biran är kall, så funkar det å rycka upp "bungen" (alltså gummiproppen med hål i) å sen trycka i en ny plast propp. Det finns såna grejjer att köpa som jag har byggt, men det är snordyrt. Jag hade inte förespråkat att bygga det om det hade vatt billigt å köpa och jag tror inte humle ens tar hem det. Kan ju bli lite på gränsen ibland när man bygger och visar delarna som Svante sen försöker sälja kommersiellt. ( Ursäkta Svante)
Men går det att hitta en billig lösning på att kolsyra partyfat för lagring så tror jag det kommer bli en hit. Vet att det finns i tyskland, men över 50 EUR per styck är inte överkomligt. Ska man ha 4-8 fat så har man inte råd att brygga.
Man tar ju bara ur den grunkan med backventil när man ska använda fatet och antingen sätter i en tap typ beerking eller en som man ansluter till co2 flaska.
Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house