Bilder?
Hej humlegården, har ni tagit bort möjligheten att ladda upp bilder på humlegårdens server? Jag märkte det nu att något har förändrats? Eller missar jag nåt?
/Fredrik
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Bilder?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej humlegården, har ni tagit bort möjligheten att ladda upp bilder på humlegårdens server? Jag märkte det nu att något har förändrats? Eller missar jag nåt?
/Fredrik
Det stämmer att funktionen är för tillfället borta. När jag uppgraderade diskussionsforumet för ett par veckor sedan upptäckte jag att det hade skett stora förändringar i programkoden som gjorde det svårt att lägga tillbaka uppladdningsfunktionen. Det är en tilläggsmodul som skrivits av en annan person och inte ingår i det ordinarie programmet utan läggs på efteråt.
Jag försöker hitta ett sätt att lägga in den igen men kan inte i dagsläget säga när det kommer, tyvärr. Jag lovar att skriva ett inlägg när det är klart.
Ok tack för svaret! Man kan ju göra som man fick göra förut iofs, att man lägger upp det på egen server, och länkar men det har några nackdelar.
Dels är det mer komplicerat och det som inte är datanördar får nog svårt att ladda upp bilder överhuvudtaget, sen är ju risken att de ursprungliga bilder försvinner efter något år, och då finns det kvar ogiltiga länkar i arkivet.
/Fredrik
Hej allihopa
Nu fungerar uppladdning av bilder igen! Det tog mig en stund att åtgärda detta (som ni kanske märkte när forumet inte var tillgängligt ett par timmar ikväll) men förhoppningsvis fungerar det för alla nu. Jag har testat det med IE, Opera o Firefox på Windows. Tyvärr har jag inte tillgång till en Mac att testa på men jag ska se till att det testas där också. Om någon har problem med uppladdning av bilder eller strul med en viss webbläsare hör gärna av dig till Svante eller mig så fixar vi detta.
Happy uploading.....:cool:
Det var snabbt jobbat Ken! ![]()
Tack!
/Fredrik
Jag har testat med IE, Safari och Firefox på Mac, och det fungerar. Tack Ken!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → Bilder?