Sierra Nevada BigFoot

Har precis varit på shoppingresa i den kungliga Danska huvudstaden.

Hittade Sierra Nevadas Bigfoot barleywine!Någon som smakat den,det är nog fasen det godaste som jag har haft i munnen!!(förutom General lös)

Sv: Sierra Nevada BigFoot

Jodå den har jag druckit.

Jag minns inte något annat än en helt otroligt brutal beska utan tillstymmelse till något annat.

En Barley Wine för mig är något helt annat, en vällagrad, balanserad öl, en smak och doftupplevelse som bara får mig att sitta och småle smile

Sv: Sierra Nevada BigFoot

Det var i och för sig (tyvärr) väldigt länge sedan jag drack Sierra Nevada Bigfoot barleywine style ale, men nog hade den mycket att komma med förutom beskan! Det är en klar skillnad mellan amerikansk och brittisk barley wine. Den amerikanska kan vara otroligt mycket beskare.

Jag minns en gång när jag ställde upp med "1-0-0 Barley Wine" i en lokal bryggningstävling (tema barley wine) som Förjäsningsarmén ordnade på Norra Brunn i Stockholm. Namnet syftade på att den hade 100 °Öchsle i OG och 100 BU i beska. Den placerade sig inte så väl. Domarna kände inte till amerikanska barley wines... Men detta var på det tidiga 90-talet.

-- Svante