Saknar

Hej

Jag saknar dig Pål. Jag saknar dina inlägg. Jag saknar din i mitt tycke klara briljans. Jag saknar dina inlägg på mina "ibland lite knäppa" inlägg. Jag saknar din kraftiga kunskapsökning i konsten att brygga öl.

Om du är därute och läser våra inlägg samt även mina så hör av dej.

Om du vill ha det lugnt och stilla i ditt liv så är det helt ok by me. Det är bara att jag ibland ,saknar dina inlägg både när det gäller öl samt annat.

Jag Bobo, samt säkert många "äldre" saknar oxså dina inlägg.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Saknar

Saknar också Portugisen mycket läsvärt och tänkvärt som han har skrivit

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Ja... Jag tyckte åxå att nån var mindre frekvent i trådarna här.  Vi skulle ju dra igång bryggandet av mexicanska kloner här var meningen... Men jag måste ju till mexico igen när frun ska klämma fram en liten son om en månad.... Men sen hoppas jag på många intressanta ölstudier i ämnet. Med bilder text och synpunkter......

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

4 Senast ändrad av Portugisen (2010-11-18 20:55:16)

Hej Bobo, geandhei och Mange!

Tusen tack för de snälla orden.  Det här är faktiskt första gången på tre månader som jag besökt forumet.  Jag har haft ytterligare en paus från bryggningen.  Det har helt enkelt inte funnits särskilt mycket tid till bryggning i mitt liv på senae tid och då jag inte kännt att det pirrat så mycket heller har jag inte prioriterat att ta den tid det krävs för att brygga.  Ni vet säkert hur det är. 

Men i går tappade jag en belgisk quadruppel som stått i hink sedan juni på flaska.  Ölet, en Gulden Draak liknande mörk stark belgisk öl, är det starkaste ölet jag bryggt hittills, OG 1.093 och efter lång sekundärjäsning ett FG på 1.006 !!!!  Alkoholhalten var 11,6%. Ändå var ölet mycket gott.  Men under tappningen skedde katastrofen, primningshinken föll ner från diskbänken, rakt på alla flaskorna, när jag var i princip klar.  Av 13 liter lyckades jag rädda 8 liter ungefär.  Jag nästan grät, mellan osande svordommar.  Nu kan jag inte skylla på andra föräldrars ungar om mina börjar svära. Dom fick en lektion på svordommar i fyra språk.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med min bryggning.  Jag höjde ribban för ett år sedan men tycker inte jag har lyckats höja kvaliteten. Snarare tvärs om, och jag misstänker att lusten att brygga har minskat som en direkt konsekvens av att jag inte känner att jag utvecklas positivt.  Det är nog därför jag på sistonne inte prioriterat bryggningen.  I stället har jag gått på diet och under 6 veckor har jag gått ner 13 kilo.  Inte många öl under den tiden kan jag tillägga.  Om jag ska brygga igen blir det nog först och främst en belgisk öl, tror jag.  Det är på något vis min fasta grund som hembryggare. Men när det blir av får vi se. Kanske i mellandagarna?

Vi hörs (och tack igen Bo)
Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.