Är det någon som testat om programmet fungerar? Jag har bara testat det på en dator, samma dator som jag utvecklade det på.
Från Svantes test-fil använder jag nu dessa fält: artikelnummer, humlesort, humleform, skördeår, alfasyra, odlingsland
* Mängd (AMOUNT i BeerXML) verkar inte läsas in korrekt av BeerSmith, vad jag än skriver i det fältet blir det 0 när jag importerar filen. Just nu skippar jag mängd helt.
* Alpha-syra blir fel för Svalöf Mauritz. Den är angiven som "ca. 2-4" istället för bara en siffra som alla andra sorter. Det tolkar programmet fel.
* Fältet för beskrivning vore trevligt att få med också.
Gällande vilka fält som behövs för malt och jäst säger jag som för humle: ta med så många som möjligt, i alla fall de som verkar rimligt relevanta om man tittar på specarna för beer-xml. Programmet är förberett för att kunna fixa malt och jäst också, men jag har inte haft några tabseparerade filer att testa mot.
Det är mycket enkelt att ändra vilka värden som läses från vilka fält inne i programmet, men jag har inte gjort så det finns någon extern konfigurationsfil för det (ännu), så om fält byter plats, eller om man vill lägga till fler fält så måste man kompilera om det.
Tanken när jag började skriva programmet var att Svante (eller någon annan på humle.se) skulle kunna använda programmet för att ha någorlunda uppdaterade BeerXML-filer upplagda på hemsidan, det är ju bara ni som har tillgång till uppdaterade databaser.