Öl-glas?

Hej!

Har humlegården några planer på att försöka utöka sitt sortiment med att även sälja riktiga märkes öl-glas så att man kan njuta av sina bryggder på ett trevligt sätt?
Med "märkes öl-glas" menar jag typ originalglas från exempelvis Westmalle, Leffe, Fransizkaner, Erdinger, Orval, Duvel med flera...

Jag har inte hittat någon butik där man kan införskaffa sådant.. enda sättet jag vet är att antingen köpa dom på öl-haket under en pubkväll eller "råka" få med sig ett hem...
Skulle dock föredra att köpa dom nya å fräscha. En idé kanske?

Rock on

Sv: Öl-glas?

Hej!

Nej, vi har inte i nuläget några planer på att ta hem ölglas med tryck från olika bryggerier. För detta finns (eller fanns?) ett företag vid namn Ölkompaniet med butik i Söderhallarna i Stockholm.

Vi har däremot lekt med tanken på att ta fram ett eget ölglas, men då med Humlegårdens logga på.

-- Svante

Ett tips kan vara att kontakta importörerna av ölet.
Ibland så säljer importörerna av ölet även glas.
Det kan vara värt ett försök.

Svante skrev:

Nej, vi har inte i nuläget några planer på att ta hem ölglas med tryck från olika bryggerier. För detta finns (eller fanns?) ett företag vid namn Ölkompaniet med butik i Söderhallarna i Stockholm.

Ölkompaniet heter numera Bon Taste, och finns som tidigare i Söderhallarna. Hans Nordlöv, "öldoktorn" från Pripps, finns med i företaget.

-- Svante

De har skurit ner väldig mycket på sitt glassortiment. Och jag vet tyvärr inget annat ställe. / Cape

hej
Jag är nästan hundra på att pgw hade en del ölglas. Men det fanns inget på hemsidan.
www.pgw.se

Hittade några märkesglas dock bara Guiness Strongbow Grolsch Carling Stella Foster och några till. www.drinkstuff.com

www.sejdelshoppen.se säljer Leffe och Franziskaner och många fler.

Svante skrev:

Vi har däremot lekt med tanken på att ta fram ett eget ölglas, men då med Humlegårdens logga på.

Bra Svante,
hoppas det i så fall även blir ett tyskt veteölglas. jag har ett kvar av de 9 jag köpte i Tyskland.
Hls
/Jürgen

alltvarslut skrev:
Svante skrev:

Bra Svante,
hoppas det i så fall även blir ett tyskt veteölglas. jag har ett kvar av de 9 jag köpte i Tyskland.
Hls
/Jürgen

Förhoppningsvis får vi hem våra ölglas imorgon, så vi har dem till sommarölträffen på lördag.

Det är den klassiska ölkupan som SHBF brukar ha som SM-glas, Lüttich från Rastal. Den rymmer 0,3 liter. Som på bilden men med Humlegårdens logotyp där glaset är som bredast.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/L%FCttich%282%29.JPG

Ett tips på inköpsställe för märkesölglas är Monks (titta under Webbshop). De har ett stort sortiment, framför allt av belgiska glas.

-- Svante

http://barshopen.se/ har också en hel del glas.