Förändringar på hemsidan - eventuell flytt av forumet
Som ni kanske har sett här på hemsidan så är det lite förändringar på gång.
Vi har stängt webbutiken, inte bara för sommaruppehållet utan för gott. Istället kommer en ny och lite modernare webbutik, som har stöd för onlinebetalningar. Det betyder att vi inte längre behöver ha förskottsbetalningar och postförskott - två urmodiga betalningsmetoder som har klara nackdelar. Istället kommer vi att ha kontokortbetalning och direktbetalning via Internetbank. Plus givetvis faktura, men även här blir det modernisering i och med att vi använder tjänsten Fakturera mig.
Det blir också lite andra förbättringar i den nya webbutiken, som att man i kassan tydligt kommer att se tillgängliga leveransmetoder för den aktuella ordern, hur mycket de kostar och sedan enkelt kan välja mellan dem. Plus att butiken kommer att hålla reda på exakt lagersaldo för varje artikel, så man inte riskerar att lägga en beställning i god tro att allt finns på hyllan men det senare visar sig att man beställt mer än vad som fanns i lager.
När vi ändå är i tagen kanske vi passar på att modernisera vår webbsajt, och flytta till ett annat hotell som har lite bättre tillgänglighet. Det betyder också flytt av forumet. I så fall kommer vi att tillfälligt få stänga forumet.
Det här inlägget är både en förvarning om vad som är på gång och en inbjudan att komma med kommentarer, synpunkter och frågor!