Färdiga lösningar har jag ingen större erfarenhet. Men på förra stället jag jobbade på (markisfirman, jag som är Anders W...
) så skrev jag ett ordersystem åt dom, helt skräddarsytt från grunden.
Fördelarna med att be någon göra det från grunden är att man enkelt kan lägga till speciella funktioner som ni behöver, detta tror jag utmärkte branchen jag jobbade i förut mer, men alla kan ha behov av det.
Då får man alla verktyg man använder dagligen i samma paket, allt ifrån fakturor till lagersaldo, prislistor, beställningar man behöver göra m.m. går att få till så att man aldrig skriver något mer än en gång.
Nackdelen är väl främst priset, vet inte vad företag tar för liknande system, troligen ganska mycket. Men kolla!
Välj något som går att skräddarsy till era behov på ett smidigt sätt och som ni verkligen känner att ni trivs med. Och se till att det täcker i princip allt ni gör dagligen.
Man sparar så mkt tid och stress i slutändan att det är värt mycket möda att lägga ner tid på valet innan man bestämmer sig 
Nöj er inte med något halvdant!
Angående lösningarna du tittat på är dom säkert bra, har ingen erfarenhet av dom dock. Men något jag såg som krav när jag programerade var:
* ALLT ska vara integrerat så långt det över huvud taget går, det enda jag lämnade åt sidan var redovisningbitar (låg utanför mitt kunskapsområde...)
* ALLA verktyg ska gå att använda via webben/internet (var smidigt på det stället då man rörde sig över stora geografiska ytor). Inte helt fel att kunna jobba på distans heller.
* Det ska vara enkelt!
Kan tillägga att jag själv jobbade med pappershanteringen där mot slutet, därför insåg man snart vilka verktyg man behövde. När man väl fick dom sjönk tiden hanteringen av en enskild order krävde till en bråkdel av vad det tog innan
Så man ska inte stirra sig för blind på utgångspriset! Det kan löna sig i längden! (Dock har jag ingen aning om vad företag tar för skräddarsydda lösningar som sagt...)
Vet inte om mitt pladder underlättar för er, men det är mina tankar kring det hela 
Lycka till!