Ny struktur här på Humlebladet

Jag strukturerade upp de olika avdelningarna här så att det hela förhoppningsvis ska bli lite överskådligare. Det började bli lite väl många rubriker, och när jag nu ville lägga till ytterligare en (Resor, pubar och bryggerier) så passade jag på att införa denna struktur.

Humlebladet har nu följande kategorier:

Ölbryggning
Andra drycker och mat
Resurser
Annonser
Övrigt
International discussions
Testforum

Under varje kategori ligger sedan några få forum.

Det forum som tidigare hette "Ölbryggning" döpte jag om till "Bryggmetoder och råvaror".

Hela strukturen ser ut så här:

Ölbryggning
  Bryggmetoder och råvaror
  Öltyper, recept och bryggloggar
  Utrustning
Andra drycker och mat
  Vin, cider och mjöd
  Bakning och matlagning
Resurser
  Humlegården (sortiment, webbutik, diskussionsforum mm)
  Litteratur och informationsresurser
Annonser
  Begagnad utrustning köpes/säljes
  Kontakt
Övrigt
  Resor, pubar och bryggerier
  Öl och hälsa
  Inget av ovanstående...
International discussions
  Homebrewing (discussions in English)
Testforum
  Här kan du testa att posta inlägg

Vad tycks om detta? Ris eller ros?

-- Svante

Sv: Ny struktur här på Humlebladet

Ser bra ut, lättare att hitta och framförallt lättare för nya bryggare att ställa frågor i korrekt del. Möjligen skulle man kanske kunna önska någon sorts "jäst" del. Finns så många saker om jäst så tycker nästan det skall ha en del för sig själv då de innefattar både öl, vin, cider och mjöd.
Valet och behandlingen utav jäst tycker jag nästan är viktigaste delen i ett recept, möjligt att humle-valet kommer på delad plats men det har man inte när man brygger cider, vin, mjöd.

Sv: Ny struktur här på Humlebladet

Jag tycker inte att jästen behöver en egen kategori. Det blir lite för plottrigt om det är uppdelat i alltför många kategorier. Generellt tycker jag indelningen är bra, men man får vara lite på sin vakt mot alltför stor systematiseringsiver. Det finns ett visst överlapp mellan "Bryggmetoder och råvaror" och "Utrustning" som kan resultera i att man inte vet vad saker hör hemma samt att vissa trådar rör sig inom båda kategorierna...men det funkar ändå bra tycker jag.

"Öl och hälsa" är ett viktigt ämne (bland många andra också), men med sina 2 trådar vet jag inte riktigt om en egen kategori behövs.