1

(0 svar, postad i Utrustning)

Hej
Ville bara tala om för er som har kollat på termometern på Clas Ohlson 32-4932 som
var så dyr förut.
Den är på rea nu 450:-
Vill man ha en spetsgivare 34-3210 så går det att beställa i butiken.
MVH Erik

2

(1 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)

Hej go vänner.
Det borde finnas en typ Exel beräknare för vilket BU man får med humle/koktid.
Jag vet ju att jag har sett en sådan men nu hittar jag ingen.
Snälla hjälp mej med en genväg eller fil så blir jag glad.
MVH Erik

3

(10 svar, postad i Utrustning)

Hej
Nä det går att få in två fat i dom små skåpena men då måste man skruva bort
rampen som termostat och lampa sitter i och vika den bakot.
Jag köpte ett splirrans nytt Cylinda EK 166 som funkar bra.
På Vitvarumäklarna har dom bra pris och fri hemkörning.
Sköt om er
MVH Erik

4

(32 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)

Ett litet tipps som jag använder.
Spara ca en liter av vörten vid bryggning.
Den häller jag i en konservburk av glas (en såndär med gummitätning och bygellåsning) och sedan kokar jag burken i 1,5 h.
Kyla och frysa.
Bara att ta upp till nästa förkultur.
Humlen förvarar jag i en likadan burk, tätt och fint.
Brukar köpa sådana på tex Coop.
MVH Erik
MVH Erik

5

(6 svar, postad i Utrustning)

Ja PeO har rätt, jag syftade på Jagobsberg.
Man blir lite blind av stockholmssnacket när man vistas i denna miljö.
MVH Erik

6

(6 svar, postad i Utrustning)

Hej
Har ingen aning om vad det är för märke och dyl.
Hörde av en kompis på jobbet och tänkte att det kanske
du skulle vara intreserad av.
Hade läst förut på forumet om dina undersökningar med ett
billigt mikroskåp.
Själv har jag inte det intresset utan bara brygger för att det är kul,
faktiskt roligare än att dricka det.
Ha de bra.
MVH Erik

7

(6 svar, postad i Utrustning)

Hej go vänner.
Ville bara tala om (främst till Fredrik) att jag hörde
att LIDL i Jakan har ett mikroskåp som förstorade ca 1000ggr
och bilden läggs in i datorn via kabel.
Pris är ca 700:-
Vet inte själv vad det är för något men för er som gillar
att kolla på celler så kanske det kan va bra.
Ha det bra.
MVH Erik