51

(5 svar, postad i Vin, cider och mjöd)

Hej!

Några frågor:

Vilken metod och vilken skala använder du när du mäter og och sg?

Vad är vinet baserat på? Vinsats, frukt eller annat?

Har du kvar jästpåsen och kan kolla bäst-före-datum?

andreashaggstrom skrev:

Min varning ser ut som följande.
http://www.ladda-upp.se/files/2015/b168980.jpg

Vi hade ett likadant fall uppe i vintras. Det visade sig att det är ett antivirusprogram (Sophos) som felaktigt varnar för detta.

Så här skrev supporten:

Textalk skrev:

Hej Svante,
En av våra utvecklare har kollat mer på detta och skriver:

På skärmdumpen så är det ju nere i systembrickan det visas. Det är förmodligen ett virusskydd som ger varningen. När man söker på "Mal/HTMLGen-A" så får man upp att sophos kan ge massa falska varningar för just detta.

Det är alltså inget "fel" utan er kund som har ett antivirusprogram som flaggar felaktigt för detta.

Ulf - Textalk Webshop

Hur ser varningen ut? Vad är det de varnar för mer specifikt?

54

(14 svar, postad i Utrustning)

Absolut - denna tråd är härmed klistrad!

55

(15 svar, postad i Humlegården)

Just nu har vi Grainfather i lager, men de går åt snabbt. Vi fick in 50 st i eftermiddags, och hälften är redan sålda.

Flyttad till Kontakt.

Tyvärr inte. BetterBottle har inte kunnat ge något leveransdatum. De har haft stora problem till följd av en översvämning som slog ut deras maskiner, och det är osäkert om vi kommer att få in BetterBottle igen. Men vi har inte gett upp hoppet.

58

(11 svar, postad i Humlegården)

Grainfather-kylaren säljer de tyvärr inte separat. Vi håller på och kollar upp Brewster-kylaren.

59

(8 svar, postad i Humlegården)

Vi har inte glömt detta - det står på den (långa) listan över intressanta produkter att utöka sortimentet med.

60

(11 svar, postad i Humlegården)

Vi håller på och kollar upp det.

61

(5 svar, postad i Humlegården)

Vi kanske kan vidga universalklassen "sommaröl" till "sommardryck"..?  smile

62

(5 svar, postad i Humlegården)

Ja, det vill vi givetvis göra!

Det blir 22 augusti.

63

(2 svar, postad i Humlegården)

Vi räknar med att få in dem om ca två veckor.

64

(2 svar, postad i Humlegården)

Nu har vi fått in Fermaid K och Go-Ferm igen, och även Fermaid O.

Nu finns vörtspridaren i lager.

66

(2 svar, postad i Humlegården)

Hej!

Använd inte ett trasigt jästpaket! Det skulle innebära risk för infektion.

Vi beklagar att ett jästpaket var trasigt. Kontakta vårt lagerteam på logistik@humle.se eller telefon 08-40307284 så skickar de ett nytt paket till dig.

67

(15 svar, postad i Humlegården)

Ja, självklart. Vi är ju distributör av Grainfather.

Vi fick bara hem 36 st i första leveransen och de sålde slut på ett par dagar. Nu får vi vänta ca en månad på andra leveransen.

Tack för tips - vi är också intresserade av denna och ska se om vi kan ta in den (inget löfte alltså...det finns många idéer till nya produkter i sortimentet).

69

(99 svar, postad i Inget av ovanstående...)

Portugisen skrev:

Svante, du föll verkligen för det där med "Malte"? Passar dig väldigt bra!

Tack ska du ha Pål... Han passar mig verkligen bra!

Malte är min son - han jobbar också på Humlegården.

70

(3 svar, postad i Humlegården)

Den här gången sprack prognosen åt rätt håll så att säga... BM10 kom in idag. smile

71

(15 svar, postad i Humlegården)

Idag fick vi äntligen hem Grainfather.

72

(15 svar, postad i Humlegården)

Detta fick vi veta igår torsdag:

Hi Svante,

We have your Grainfathers ready in our Warehouse here in the UK.
...
We are trying to get this booked in to ship tomorrow, currently we are waiting on confirmation from our carrier.
When I have any extra information I will pass this onto you.

73

(15 svar, postad i Humlegården)

Ja, men fortfarande inget datum. Det här svaret fick jag igår kväll:

HI Svante,

Yes sorry the guys in the warehouse are working flat out to get them out across Europe. Should be with you shortly.

Cheers

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.. smile

74

(3 svar, postad i Humlegården)

Hej!

Javisst, det är klart att vi kommer att sälja BM 10 liter!

Så snart vi får hem dem vill säga. Speidel har skjutit upp produktionen eftersom de har svårt att få fram tillräckliga kvantiteter av den nya kontrollenheten, och då prioriterar de existerande modeller (20 liter och 50 liter). Det senaste jag hörde var att de ska börja leverera BM 10 om fyra veckor. Men sådana prognoser har spruckit förut...

75

(1 svar, postad i Humlegården)

Det är tyvärr så att vissa humlesorter är det så stor efterfrågan på jämfört med tillgången att de riskerar att ta slut långt innan nästa skörd kommer. Eftersom vi strävar efter att erbjuda så många sorter som möjligt under så stor del av året som möjligt kom vi till beslutet att ta bort mängdrabatterna på bristsorterna, för att inte hälla bensin på branden...