Sv: Favoritöl

jan_johansen skrev:

Eftersom jag åker till dk och ryssland varje år räcknar jag det med:

Brakspear Bitter (ICA Kvantum 26 kronor för 66 cl - och den är inte utspädd eftersom den endast innehållar 3,4% men det finns verkligen gott om smak - min favoöl alla katagorier)

Hittade din favoritöl nu och testade den. Den var väldigt god men kanske inte riktigt värd sina 26 spänn faktiskt.

På flaska 1: APA
På flaska 2: Traquairförsök
På flaska 3: Veteöl

27 Senast ändrad av jan_johansen (2007-07-13 21:38:57)

Hej!

När man tar med hela grejen, hur lite råvaror som används för den, då tycker jag att det är fantastiskt mycket smak man får, vilket är en av anledningerna att jag tycker så mycket om den. Men det är inte precis världans mest komplexa öl, det är sant. Enkel, rak och okomplicerat, men mycket smak (och välsmakande) för sina 3,4% - respekt tycker jag smile

/Jan smile

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Dumt att börja en ny tråd så jag skriver här även om det kanske inte riktigt platsar här ...
Testat 4 olika öl ifrån Svaneke bryggeri och tyckte dom var riktigt goda, särskilt "Starke Preben" och "Stout".
Så dom kan jag rekommendera!

På flaska 1: APA
På flaska 2: Traquairförsök
På flaska 3: Veteöl

29 Senast ändrad av Thomas Fransson (2007-09-05 07:08:15)

* Anchor Steam
* Duvel
* Liberty Ale
* Boston Ale - Fat
* Ruddles County
* Adnams
* Fuller's ESB - Fat
* Fuller's London Pride
* Fuller's Discovery
* Leffe Blonde
* Leffe Brune
* Newcastle
* Erdinger
* Murphys Red Ale
* Nils Oscar Imperial Stout
* Nils Oscar IPA
* Grolsch

Det är några av dom ölen jag vanligenbrukar ha med mig i kassarna efter ett besök på bolaget.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

30 Senast ändrad av Calle (2007-09-07 14:21:04)

Angående Gyllene Tigern i Prag så tycker jag att den fortfarande är väl värt ett besök. Kommer du tidigt på eftermiddagen så finns det en del turister där men efter 17 eller så tittar de flesta turister bara in och ser att det inte finns några lediga platser vid borden. Tjeckerna och vi som har varit där förut ställer oss vid "bardisken" och snart blir en stol eller två lediga. Så fort man har satt sig står en halvliter Urquell på bordet och bredvid ligger en papperslapp med ett streck på. Det är ytterst sällan jag har behövt be om en till öl, servitörerna ser när det blir tomt i sejdeln och kommer direkt med en ny. (och sätter ett nytt streck på lappen)Har för mig att priset i somras var en knapp svensk tia för en halvliter opastöriserad Urquell. Kommer ni dit så testa att äta något till ölen, mycket prisvärt. Har för mig att det är olika servitörer för öl och mat, kanske därför som en del tycker de behandlas "kallt".