Hej Arakun,
Tack för komplimangen och att du gillade sidan på sätt och viss. Det har varit ett jäkla tidskrävande arbete att bygga den. Så klart det finns plats för flera ölsidor på nätet. Dessutom tror jag öltorget som iofs är en trevlig sida , inte lockar den vanliga öldrickaren. Jag ville skapa en sida som är rolig och informativ oavsett om man är novis eller expert. Sedan kommer det alltid finnas en del som tycker att det är för oproffsigt.
Vi har även i dagens läge ett beställningssortiment med massa spännande ölsorter. Men det är svårt att hitta de sorterna, för dom har ju ingen glasmonter på systembolaget som visar upp varorna och många tycker det är för krångligt.
Jag har inget emot stora bryggerijättar, men det är jätte kul med alla mikrobryggerier i Sverige och utomlands, och jag tror dom även bidrar till mer kvalitetsöl ifrån de stora jättarna. Men många av dom ligger i beställningssortimentet och når inte ut till folk.
Kanske kan Beermaster.se bidra till att man även får upp ögonen för de små bryggerierna.
Jag räknar inte med att tjäna några stora pengar på min sida, men tycker det är kul att människor får upp ögonen för produkter som de inte skulle handla annars. Vårt huvudsakliga syfte sker på TeamWinemaster.se där vi anordnar vinprovningar för företag och privatpersoner. Men öl är precis som vin, det är mycket doft och smak och till viss sorts mat passar till och med en öl bättre.
/Peder