Blanda öl satser vid primning

Hej
Jag fick ingen kolsyrejäsning vid primning, troligen på grund av tillsatt klarningsmedel.
Nu är jag inne på att tillsätta jäst, men fick idén att man kanske kan blanda ihop ölsatser för att på så sätt få tillräcklig jäst för kolsyrejäsning.
Någon som provat detta?

Sv: Blanda öl satser vid primning

Risken är väl rätt stor att du får en ovälkommen oxidering om du gör så.

Ett sätt ar att ha i några korn av jästen F2, och på så sätt få i mer jästa som kan få till kolsyran.

Jag antar att det är flaskor? Hir länge har de stått? I vilken temperatur?

Hej
Dom är på flaska med Muntons Priming drops och ställda i 12 grader i två veckor. Nu står dom i 20 grader sedan förra helgen. Tänkte vänta en vecka till för att se vad som händer.
Det är ett recept på Böhmsk Pilsner och ölen är god men som sagt, ingen kolsyra.
Den blev väldigt grumlig så den tappades om och fick stå en vecka. Eftersom den fortfarande var grumlig, det svävade omkring som moln i ölen, tillsattes Mangrove Jacks Beer fining och det tappades om igen efter ett par dagar, sedan buteljerade jag den.
Jag tappade kanske bort all jäst i den behandlingen.

Återkom gärna med resultatet.

Det borde väl inte ha någon större inverkan att använda det klarningsmedlet som du haft, men jag har ingen egen erfarenhet av den.

Däremot tror jag det är av betydelse att ölen borde stå i rumstemperatur för att får bra fart på kolsyrejäsningen.

Jo nu är det kolsyra ölen. Inte överdrivet mycket men tillräckligt enligt mig. Det är också bra skumkrona som ligger kvar länge.
Botten satsen har väldigt lätt att virvla upp, men jag tänker lagra den kallt några veckor får vi se.