Prima med sockerlag - mängd
Hej!
Har inte hittat svaret på denna fråga så skriver en tråd.
Jag har ipa som snart ska flaskas.
Vill prova att göra sockerlag som jag häller i en annan hink och sedan för över ölen dit (och sedan flaskar).
Jag har 19l i jäshinken nu, men hur mycket kommer jag få över till "flaskningshinken"? Antar att man måste ta hänsyn till det när man räknar. Förlorar jag 1-2 liter?