Belle Saison - snabbat utjäst, men söt

Har testat att göra en saison med jästen Belle Saison. Mäskade i 65-66 grader i 90 minuter (biab)
Kokade 90 minuter och tillsatte socker vid halva tiden.
Beräknad  OG  var 1.062 och beräknad FG 1011
OG blev 1071.
Jäser vid 26 grader. På 4-5 dagar är den nu nere på 1004. Den har alltså jäst ut våldsamt som man kan förvänta sig av den jästen.
Jag tycker att vörten fortfarande är söt.
Den har stått nu i 6 dagar och ligger fortfarande på 1004. Det bubblar till då och då, kanske 1-2 ggr i minuten.
Skall jag låta det stå i jäskärlet eller skall jag flaska?
I vanliga fall brukar det ju stå 2 veckor, men jag har inte använt denna jästen innan.
Vinner det på att stå längre i jäskärlet? Varför är det så söt smak, kan det vara den höga alkoholen?
Är det någon som har några tips, eller synpunkter? Jag är inte så nöjd med den söta smaken.

Sv: Belle Saison - snabbat utjäst, men söt

Jag använde Belle Saison i en saison med rabarber förra året. OG var 1.050, den jäste ut till 1.001 och jag tyckte den blev knastertorr. Det passade bra till rabarbern och var ganska väntat. Du har ju ett ganska mycket högre OG så det låter rimligt att du stannar lite högre.

Sv: Belle Saison - snabbat utjäst, men söt

SGP skrev:

Jag använde Belle Saison i en saison med rabarber förra året. OG var 1.050, den jäste ut till 1.001 och jag tyckte den blev knastertorr. Det passade bra till rabarbern och var ganska väntat. Du har ju ett ganska mycket högre OG så det låter rimligt att du stannar lite högre.

Det låter som en god öl smile. Visst är 1.004 högre än 1.001 men det är ju väldigt lågt ändå, och under de 1.011 som angavs som FG i receptet.
Ölen är också extremt grumlig, nästan som apelsinjuice. Det smakar dock inte konstigt, mer än mycket alkohol och lite sött/maltigt. Jag får väl vänta till 2veckor jäs.