Hur förvara egenbryggd öl?
Hej!
Jag är helt ny på det här med att brygga öl. Har gjort min första öl (en IPA) från ett recept från lilla köksbryggeriet. Det blev bra! Men jag undrar hur jag ska förvara mina ölflaskor. Blir något sämre av att flaskorna står på samma ställe där dom jäst? dvs rumstemperatur. Borde jag förvara dom i kylen efter några veckor?
hur är det med andra öltyper?
Jag misstänker att denna fråga har frågats tidigare men jag hittar inte riktigt svaret. Jag undrar alltså om man måste in med dom i kylen eller om det går lika bra att dom står i rumstemperatur.