DHL Hemleverans

Tjo!

Jag vill lägga en beställning, men fraktalternativen är postnord pall eller dhl hemleverans. Jag misstänker att detta beror på skrymmande paket. Vad händer om man inte kan vara hemma den tiden DHL vill leverera?

Sv: DHL Hemleverans

Hej,

Ja, precis. PostNord Mypack samt DHL Service Point har en maxvikt på 20 kg.

Om du inte kan vara hemma då DHL levererar (kontorstider 08.00-17.00) så kan du välja en annan leveransadress, exempelvis ditt jobb, om du har den möjligheten. Jag tror även att du kan ringa DHL och godkänna att de kan ställa paketet utanför din dörr, så länge de kan ställa paketet på ett så pass lämpligt ställe skyddat från väder och vind.

Vänliga hälsningar,
Humlegårdens Ekolager

Jag vill varna för DHL hemleverans.
Har haft stora problem med uteblivna eller felaktiga leveranser, trasiga paket mm.
Flera i min bekantskapskrets har samma dåliga erfarenhet av DHL hemleverans.

Några exempel:
- Chaffören försökte få mig att skriva på motttagningskvitto på en vara som inte levererats, 1 av 3 produkter saknades
- En annan gång hävdade DHL att de saknade kontaktuppgifter och min hemadress, detta trots att jag angett den i beställningen.
- Ytterligare ett fall var att de inte leverade på överenskommet datum. Vid kontakt med DHL hävdade de att de inte fått någon information om vilken leveransdag som gällde.
- DHL körde inte ut paket till enbekant då de hävdade att de inte kunde hitta till adressen. Detta trots att man lätt kan hitta vägbeskrivning till adressen via Eniro, Hitta eller Google Maps!

Så om du vill vara säker på att få dina prylar så välj inte DHL hemleverans.

Kenneth: läste flera liknande erfarenheter på andra diskussionsforum, så jag valde att dela upp min order för att få det till servicepoint istället.