Regulator från humlegårdens startkit har fastnat

Har ett startkit med fat/slangar/kranar/kopplimgar/regulator och tub från humle som har fungerat utmärkt fram tills nyligen.
Regulatorn visar ca:1.5 bar när jag tar av den från tuben och trycker ut kolsyran ur slangen, dvs den borde visa noll.
Vad kan man göra åt detta. Jag har provat att knacka på mätaren utan resultat, där slutar mina kunskaper.

Sv: Regulator från humlegårdens startkit har fastnat

Hej. Hade liknande problem som dig. Jag tog av kolsyretuben sedan skruvade jag av det svarta mätarhuset med en 16mm nyckel. Sedan skruvade jag ur de två små silvriga skruvarna på baksidan av mätarhuset med en tång,tog sedan av glaset på mätarhuset och plockade ut själva mätaren. Rörde lite på visaren (min visade 0bar när jag tagit isär allt) och såg till att allt röde sig. Satte sedan tillbaka huset på själva regulatorn och satte det på ett ölfat. Mätaren visade då 1 bar eftersom fatet var trycksatt. Tog av mätaren tryckte på sprinten i kopplingen på slangen och då gick visare ned till 0 bar som den ska. (Prövade några ggr till med att sätta den på fatet). Sedan skruvade jag ihop allt igen och då funka den som den skulle. Hoppas det löser ditt problem mvh