Jäskyl kylskåp eller frys

Jag tänkte ta ett kylskåp eller frys och bygga om till kyl/värme.
Tanken är att plocka bort all befintlig styrning och termostat. Ersätta det med en STC-1000 kontroll.
Montera ett värmeelement i skåpet för högre temeraturer.

Min fråga är, hur kallt kan man få med ett kylskåp och kan man använda sig av en frys för att få kyltemp runt 10-15 grader +.

Tanken är att använda samma kyl för lagring och kallkrasch.

Sv: Jäskyl kylskåp eller frys

Jag valde kyskåp då det är enklare att tappa direkt till fat om man har jäskärlet i övre halvan av en fullhöjds kyl. Sen
kan man ju enkelt ta ut prover utan att behöva lyfta ur kärlet om man använder en frysbox.
Min kyl har inga problem att gå under nollan utan att koppla förbi temostaten (med STC1000), men det kan säkert variera med modell.

Ok!
Då får det bli ett kylskåp.
Tack för tipset!

Samma här min kyl går under nollan med termostaten på max. Så behövde inte ta bort något alls. Klurade på att göra genomföringar för sladdarna kanske ett eluttag på insidan för värmeanordningen. Men det visade sig att tätnings listen enkelt svalde både elkablar och sensorsladd utan att dörren öppnas eller annat tok så det blev enklast att behålla det så.

STC1000+ på en platta med kyla värme uttag, ligger ovanpå kylen. Kylen in på ena uttaget och värmen i andra. Mkt enkelt. Iom att det inte behövdes någon håltagning tänker jag att frys kanske varit bättre pga mer isolering. Men ärligt talat spelar inte så stor roll. Ta vad som finns till hands. Bygg sedan rejäl pall inuti. Jäshinkar är tunga. Sätt höjden så att botten hamnar över fatet annars blir det svårt att tappa över.

Jag skall till att bygga ett våningsplan till på min "pall" för en andra hink i kylen då det blir 50l batcher framöver. 2* 25 l hinkar.

Hmm svårt att ladda upp bilder nu. Hur gör man?