Vettig kylning? Min kyl är just nu dedikerad till öl..
.. men den vägrar hålla temp, inte mycket skillnad på min och max.
Fick ner den till nollan på ful fart, och höll sig där hyfsat, enligt termometern på hinken, men inte bra nog enligt termometern jag hade i kylen. Det svajade mellan 0 till 5 grader. När jag skulle kall-krascha första gången.
Och jag tänkte fortsätta dedicera merparten av kylen för att prova att jäsa lager, men märker att på minsta inställningen så går det mycket riktigt att få den runt 10.. i en kvart eller så! Sen ner till 5 grader igen. (är inte elektriker, och vågar inte plocka isär kylen för att slänga termostaten)
Hur har ni som inte har ett hus med inbyggd sval Fritzl-källaravdelning, löst lågtemperaturjäsning?
Jag bor i lägenhet, och till råga på allt längst upp, så jag åker på alla andras värme oxo. (och har inte råd att köpa en anläggning för 100k bara för att leka bryggare.)
Jag såg någon som hade en listig/lustig lösning, med en frigolitlåda från Bauhaus, med uppsågat hål för toppen av jäshinken, och ett gäng kylklampar.
Men närmaste Bauhaus är inte alls nära mig, och hittade ingen möjlighet att beställa något liknande från dem, då det inte fanns.
Någon som har något tips som inte är svindyrt! (tipset i sig bör iofs vara gratis (men lösningen behöver inte vara det, helst bara billigt och smidigt))