Begagnat Corneliusfat, Vilken storlek på fast nyckel behövs?

.. till gas och öl 'muttrarna' jag har drällt bort mitt skjutmått, och hittade bara max min 19 nyckel.. och det såg ut att vara 22 eller 23 med ögonmåttet (som jag säkert tappar bort snart oxo i den här takten) Någon som kommer ihåg på rak arm vilken storlek det ska vara?
(Jag vill inte hålla på och mosa med skiftnycklar (som jag heller inte hittar))

Sv: Begagnat Corneliusfat, Vilken storlek på fast nyckel behövs?

Jag har en nyckel med 3/4 tum i ena ändan och 7/8 i andra . Passar till in och ut.

Tackar!

22

Besök min ölbryggarblogg http://www.lindhcraftbeer.com

Ännu mer tack smile
Mitt ögonmått var hyfsat med andra ord.

6 Senast ändrad av scaryeyes (2016-02-22 02:20:49)

Pigmachine skrev:

Ännu mer tack smile
Mitt ögonmått var hyfsat med andra ord.

7/8 då...

3/4" -(19mm) 7/8" -(22mm)

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Köpte en stor skiftnyckel till sodastream adaptern 69:- och en 22 nyckel för +80:- Och nu är jag redo att sanera min keg.
Då jag inte kunde sova igår så satte jag en fulsats med 'ambermalt-lager-ale' 21 liter med vansinnig OG på +1.075 och 27g olika jäst.. bubblade på så jag vart vaken i två dygn nu. Det ska bli en test av cold-crash, dryhopping med pellets och gelatin, och min första kegging, så jag förväntar mig inga stordåd, då jag bara tillsatte junk som kunde jäsa ihop som jag hade hemma utan något specifikt användningsområde.

Testade kylen och den klarade att fort gå till minusgrader, då jag behövde tvätta 'hyllorna' ändå, och inte har någon mat hemma. Funkar allt som det ska så vet jag att jag kan göra lager under sommaren oxo.

Kanske kommer att (ofrivilligt) bli kallad för 'Suicide-Lager Ale' men det bubblar som tusan fortfarande och luktar ok.
Tack för hjälpen alla!