Brygglogg.se - en öppen svensk receptdatabas

Jag har dom senaste veckorna byggt på ett litet webbaserat system för att dela med sig av ölrecept i beerxml-format.

Den är fortfarande väldigt mycket under uppbyggning. Det saknas en del funktionalitet, och är inte så finslipat. Men jag skulle gärna få lite kommentarer på sidans funktionalitet.

Funktionalitet som finns just nu:
* Ladda upp beerxml-fil
* Visa recept i tabellformat
* Analysgrafer över malt- och humle-fördenling
* Ölstilsinformation
* Kommentarer

Siten hittar ni här: http://brygglogg.se

Exalted Beer / Wreede och Wreede / www.brygglogg.se / swebeer.se

Sv: Brygglogg.se - en öppen svensk receptdatabas

Snyggt och trevligt!!
Jag förstår att det tar tid att snickra på en sådan sida, men i framtiden tycker jag att det skulle vara trevligt om man kunde skala upp eller ner volymen i recepten så att det passar ens egna bryggningar.

Bra jobbat!

Tack för input!

Skalning vore helt klart trevligt att ha. Men då jag antar att dom flesta ändå kör med något program som har den funktionen så är den just nu lågt prioriterad.

Snyggt! (Tekniskt välgjort också ser jag, alltid kul det med!)

Jag tycker det är intressant att jämföra recept med min mentala bild av hur olika ingredienser smakar/upplevs. Därför +1:ar jag förslaget om skalning. Hade också tyckt det var intressant att se hur många pinnar respektive förjäsbar ingrediens bidrar med till det totala OG:t.

En annan kul feature hade varit att kunna klicka på malt- eller humlesorter och läsa mer om dem (kan ju vara en extern länk till t.ex. hopunion eller beerlegends, eller kanske använda brewtargets data - där finns vanlig malt, humle och jäst: http://sourceforge.net/p/brewtarget/cod … tabase.xml (detta är från 2010, de har dock flyttat till github numera, men i vilken fil datan lagras där så här 6 år senare vet jag inte)).

JoelS skrev:

Snyggt! (Tekniskt välgjort också ser jag, alltid kul det med!)

Tack för det, och för tipsen!

JoelS skrev:

Jag tycker det är intressant att jämföra recept med min mentala bild av hur olika ingredienser smakar/upplevs. Därför +1:ar jag förslaget om skalning. Hade också tyckt det var intressant att se hur många pinnar respektive förjäsbar ingrediens bidrar med till det totala OG:t.

Intressant förslag, det borde gå att göra en graf för.

JoelS skrev:

En annan kul feature hade varit att kunna klicka på malt- eller humlesorter och läsa mer om dem (kan ju vara en extern länk till t.ex. hopunion eller beerlegends, eller kanske använda brewtargets data - där finns vanlig malt, humle och jäst: http://sourceforge.net/p/brewtarget/cod … tabase.xml (detta är från 2010, de har dock flyttat till github numera, men i vilken fil datan lagras där så här 6 år senare vet jag inte)).

Informationen kan finnas med i beerxml-filen, så det borde vara rätt enkelt att bara läsa det därifrån till att börja med.

Snyggt jobbat! Simpelt och användbart!